INSTAGRAM

sobota, 6 grudnia 2014

Ciasteczka korzenno-cynamonowe

Witam Wszystkich

Dzisiaj 6 grudnia czyli Mikołajki, a co za tym idzie trzeba przygotować jakiś poczęstunek dla Świętego Mikołaja, dlatego dzisiaj upieczemy ciasteczka korzenno-cynamonowe. Jednak za nim zabierzemy się 
do pieczenia chciałbym powiedzieć jeszcze trochę nawet miodu, którego użyłem do ciasteczek. Miód dostałem od mojej mamy, pochodzi ze słowackiej przydomowej pasieki i chwała za to,
 że pszczoły nie są faszerowane antybiotykami jak ich azjatyckie krewne. 

Do ciasteczek potrzebne Nam będą:


  • 0,5 kg mąki
  • 250 g cukru
  • 200 g masła
  • 2 jajka
  • paczka proszku do pieczenia
  • 6 łyżeczek cynamonu
  • 4 łyżeczki przyprawy korzennej
  • 5 łyżeczek miodu
Do polewy:
  • masło
  • pół tabliczki czekolady

Do miski dodajemy mąkę, cukier, jajka, proszek do pieczenia, cynamon, przyprawę korzenną i miód. Mieszamy wszystkie składniki ze sobą i zagniatamy ciasto. Następnie wałkujemy ciasto i foremkami wykrajamy różnorakie wzory w moim przypadku są to choinki, gwiazdy i renifery. 



Następnie układamy ciasteczka w odstępach na nasmarowanej masłem formie 
i wkładamy do pieca nagrzanego na 180 stopni na około 9 minut.



Następnie w małym garnuszku roztapiamy masło wraz z czekoladą, uzyskaną polewą ozdabiamy ciasteczka na górze umieszczając orzechy i migdały.




Mnie już Mikołaj odwiedził i powiem Wam, że ciasteczka przyniosły zamierzone efekty, bo o to i jest blender firmy Bosch. Recenzja pojawi się dopiero po dłuższych przetestowaniu blendera, a tymczasem życzę wszystkim miłego dnia i jestem przekonany, że i o Was Mikołaj 
nie zapomniał.






12 komentarzy:

  1. Smaczny kąsek6 grudnia 2014 12:14

    Mmm... czuję święta! :) Piękne ciacha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak udzielił mi się już bardzo klimat świąt :)

      Usuń
  2. Zapachniało aż u mnie cynamonem i czekoladą, ciasteczka cudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oj tak bardzo cynamonem i czekoladą pachną ^^

      Usuń
  3. Jak ciasteczka korzenne to Święta już tuż tuż. Jestem ciekawa tego blendera od dawna planuje taki zakup tylko nie mam pojęcia co do firm itd. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko go przetestuję, to zamieszczę recenzję :)

      Usuń
  4. Mikołajowi smakowało? :))
    Ja bym spróbowała. ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też chcemy taki blender i jakoś nasz Mikołaj nas olał :/
    Takie ciasteczka są o wiele lepsze kiedy nie są ozdabiane tymi gotowymi kolorowymi lukrami :)
    Dobra czekolada pasuje do wszystkiego :D
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak czekolada jest najlepsza :) Ps. Może jeszcze mu się przypomni :)

      Usuń