Mój Instagram

piątek, 26 grudnia 2014

Ciasto cynamonowe z jabłkami i migdałami

Witam Wszystkich

Moi drodzy święta powoli dobiegają końca, ale za nim to nastąpi cieszmy się tym, że nadal trwają. Chciałbym podzielić się z Wami dzisiaj przepisem na ciasto cynamonowe z jabłkami i migdałami. Okres świąt i fakt, że załapałem się jeszcze ostatki zapasów jabłek z ogrodu skłoniły mnie do wykorzystania ich. Święta kojarzą mi się jednak bardzo z zapachem przypraw takich jak cynamon i orzechami 
stąd pojawiły się migdały i pomysł na owe ciasto.

Do ciasta potrzebne Nam będą:



Składniki na ciasto o wymiarach formy 24cm x 40cm

Ciasto:
  • 2 i pół szklanki mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki migdałów przekrojonych na pół
  • 5 łyżeczek cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczania
  • 0,5 kg jabłek
  • paczka cukru waniliowego
Polewa:
  • pół tabliczki czekolady
  • odrobina masła

Mąkę, żółtka, cukier, mleko, cynamon, proszek do pieczenia dodajemy do miski i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Białka ubijamy z cukrem waniliowym i dodajemy do masy po czym dokładnie mieszamy. Ciasto wkładamy do pierkanika nagrzanego do temperatury 180 stopni na około 40 minut godziny. 


Następnie robimy polewę lub posypujemy cukrem pudrem wedle uznania.



Pod choinką też się coś dla mnie znalazło, i tak o to dostałem książkę Anny Starmach "Pyszne 25". O samej książce i przepisach w niej zawartych napiszę za jakiś czas jak już przetestuję kilka z nich. A Wy co znaleźliście pod choinką?




24 komentarze:

  1. Migdały na bogato aż szkoda je marnować ; ]

    OdpowiedzUsuń
  2. Migdały - no cóż uwielbiam :) Ogólnie przepis super, koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak migdały mają w sobie to coś, do tego mają wiele właściwości :)

      Usuń
  3. Może wpadniesz do mnie i mi takie przyrządzisz? Haha, wygląda przepysznie!
    Pozdrawiam Cię serdecznie, http://juliet-monroe.blogspot.com/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm wygląda pysznie ;D jeśli się okaże, że nie przytyłam mocno w święta- chętnie upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam w święta kilogramów się nie liczy, a pewnie w ogóle nie przytyłaś :)

      Usuń
    2. Utyło mi się nieco:), ale i tak upiekę :))

      Usuń
    3. Lepszy już własny wypiek, bo przynajmniej wiesz z jakich składników i zdrowiej :)

      Usuń
  5. Takie połączenie musiało się udać :D U nas pod choinką też gościły książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak lubię takie połączenia :) Ps. książki to dobry pomysł, zawsze można znaleźć coś dla siebie :)

      Usuń
  6. Zazdroszczę książki. :) Ciasto cynamonowe uwielbiam zwłaszcza w okresie zimowym (nie tylko świątecznym:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam, musiało smakować bajecznie :)
    Ja dostałam gofrownicę, styczeń więc będzie gofrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo apetycznie, na pewno się o nie pokuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. :) to zachęcam do wypróbowania przepisu :)

      Usuń