Mój Instagram

wtorek, 2 grudnia 2014

Kopytka z białym serem

Witam Wszystkich Serdecznie

Kopytka z białym serem podawane na słodko, to coś co dzisiaj przygotujemy. Nie wiem jak Wy, ale ja lubię od czasu do czasu zjeść na obiad coś na słodko, dlatego dzisiaj przedstawiam Wam moją propozycję. Dobre na obecną aurę pogodową i jako pretekst 
do pokrzątania się w kuchni.

Składniki jakie będziemy potrzebować to:


  • 0,5 kg ziemniaków
  • 150 g mąki pszennej
  • 200 g chudego twarogu/białego sera
  • jajko
  • sól
  • masło
  • cukier


Ugotowane ziemniaki w osolonej wodzie, zagniatamy dokładnie 
do uzyskania jednolitej masy, po czym dodajemy twaróg, jajko, mąkę, szczyptę soli i trochę cukru. Całość mieszamy i zagniatamy, 
po uzyskaniu jednolitej masy, z ciasta formujemy wałeczki o średnicy około 5 cm. Następnie wałeczki kroimy na kawałki.


Kopytka wrzucamy do gotującej się wody i gotujemy przez kilka minut. Proponuję podawać na słodko z roztopionym masłem i cukrem, bo w końcu czasem możemy sobie na to pozwolić.







12 komentarzy:

  1. Nie jestem zwolenniczką słodkich obiadów (największy koszmar: zupa owocowa), ale bezcukrowo i owszem. I nigdy nie potrafię powiedzieć, co jest kopytkiem, a co leniwym pierogiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, za zupami owocowymi nie przepadam, ale jednak od czasu do czasu obiad na słodko lubię zjeść tak dla odmiany. A co do kwestii kopytka i pieroga leniwego to mój przepis jest połączeniem, ponieważ kopytka robi się z gotowanych ziemniaków, mąki i jajka, a leniwe pierogi z białego sera, mąki i jajka. Jednak co region to różnie z tym bywa dlatego, ja robię kopytka z białym serem :)

      Usuń
  2. takie obiady moje dziecko po prostu kocha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :), każdy z nas trochę z dziecka w sobie ma :)

      Usuń
  3. Na słodko z roztopionym masłem i cukrem-nigdy tak nie jadłam ale brzmi bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam, ale koniecznie z tartą bułką. Nawet wczoraj miałem na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc z tartą bułką jeszcze nigdy nie robiłem, ani nie jadłem. Następnym razem chętnie spróbuję :)

      Usuń
  5. Fajne takie kopytka z twarogiem, muszę też kiedyś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawie wszystkie dania na Twoim blogu po prostu uwielbiam.Skradłeś moje serce - obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń