Mój Instagram

czwartek, 11 grudnia 2014

Placki ziemniaczane z musem jabłkowym

Witam Wszystkich Serdecznie

Nadszedł i czas ziemniaka, w Polsce nadal jest on bardzo popularnym elementem różnego rodzaju dań. Ja dzisiaj chciałbym Wam zaproponować placki ziemniaczane w wersji na słodko czyli z musem jabłkowym. 

Potrzebne składniku to:


Składniki na placki dla 4 osób

  • 0,5 kg ziemniaków
  • cebula
  • jajko
  • 100g mąki pszennej
  • sól
  • 750g jabłek
  • 250g cukru


Obrane ziemniaki ścieramy przy pomocy tarki, następnie do miski dodajemy już starte ziemniaki, posiekaną cebulę, jajko i mąkę. Mieszamy do uzyskania jednolitej masy i dodajemy szczyptę soli. 
W między czasie do garnka władamy obrane i pokrojone jabłka 
wraz z cukrem i gotujemy do uzyskania musu. 



W tym czasie możemy już smażyć nasze placki na oleju. Upieczone 
na złocisty kolor podajemy nakładając na górę mus jabłkowy.




12 komentarzy:

  1. Jak to jest, że placki ziemniaczane dobrze smakują na słodko? Ja najbardziej lubię posypane cukrem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam placki ziemniaczane na słodko ^^ posypane cukrem też, od razu przypominają mi się placki Mojej Mamy albo Babci :)

      Usuń
  2. Zawsze mnie dziwi wersja placków posypanych cukrem, wolę na słono. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbować nigdy nie zawadzi :) Ja lubię i na słodko i na słono :)

      Usuń
  3. Placki ziemniaczane na słodko to przestępstwo ;) Nigdy nie mogłam zrozumieć mojego Taty, który zawsze zjada je z cukrem i pewnie z musem jabłkowym też by polubił. Mam swoje zasady. Placki ziemniaczane i owsianka tylko na słono.
    Ale mus jabłkowy do drobiu uważam za świetny wynalazek kulinarny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, placki lubię i na słono i słodko, ale owsiankę tylko na słodko. A co do musu jabłkowego i drobiu to jeszcze takiego połączenia nie próbowałem, więc będę musiał spróbować :)

      Usuń
  4. Moja mam je robi, ja też je uwielbiam! Z cukrem pudrem lub miodem są pyszne!
    Pozdrawiam,
    https://cukierkowegotowanie.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :), choć z miodem jeszcze nie próbowałem :)

      Usuń
  5. Zaciekawiła mnie taka wersja placków ziemniaczanych - nigdy ich nie jadłam z dodatkiem jabłek. Ciekawa jestem, jak smakuje takie połączenie.

    OdpowiedzUsuń