INSTAGRAM

poniedziałek, 19 stycznia 2015

Domowa pizza

Witam Wszystkich

Pizza to włoskie danie, które cieszy się nie słabnącą popularnością, wciąż powstają co nowe warianty tego dania. Ja proponuję dzisiaj domową pizzę, taką jaką od czasu do czasu robię i jakoś ani mrożonki ani te z nie jednej knajpy mnie nie urzekają. Za nim przedstawię moją propozycję, tylko na wstępnie zaznaczam, że obowiązuje dowolność składników, czyli co kto lubi. 

Potrzebne będą:


Składniki na pizzę o wymiarach blachy 40cm x 40cm

  • 400g mąki 
  • mała kostka drożdży
  • 6 łyżek oliwy
  • pół szklanki wody zimnej 
  • 1 łyżeczka soli
  • pół szklanki ciepłej wody
  • przecier pomidorowy
  • papryka konserwowa
  • kukurydza konserwowa
  • ogórki konserwowe
  • szynka drobiowa
  • żółty ser

Do miski dodajemy drożdże, mąkę, oliwę i sól, zagniatamy, 
po czym dodajemy zimną i ciepłą wodę i ponownie zagniatamy. 
W tym momencie ciasto możemy zakryć ręcznikiem, żeby sobie rosło 
a my zabieramy się za krojenie w kostkę szynki, papryki i ogórka. Następnie blachę smarujemy oliwą, rozprowadzamy 
na niej ciasto i nakłuwamy je widelcem. Smarujemy ciasto przecierem pomidorowym i na wierzch układamy nasze dodatki.




Na wierzchu układamy ser w plastrach lub posypujemy startym serem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni 
na około 30 minut.



52 komentarze:

  1. Duuużo drożdży, mała kostka to 50g? Ja na 400g mąki daję 25g. :) Dopytuję, bo choć znalazłam już ciasto idealne dla mnie, czasami chce się poeksperymentować z czymś innym. :)

    I zgadzam się, domowa pizza milion razy lepsza niż ta z pizzerii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to 50g, a czasami dodaję nawet 100g czyli całą kostkę, wtedy ciasto ma taki trochę chlebowy smak :)

      Usuń
  2. kiedyś zrobiłam z TŻ domową pizzę i posmakowała nam dużo bardziej niż te mrożone czy z pizzerii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak różnica jest i to moim zdaniem duża

      Usuń
  3. Pewnie, że lepiej zrobić w domu, niż kupować mrożone, zazwyczaj samo, słabe, ciasto i kilka pieczarek na krzyż!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to najbardziej rozczarowuje mnie w takich pizzach

      Usuń
  4. Muszę wypróbować, mój mąż uwielbia pizze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda! Mnóstwo dodatków, tak jak być powinno :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowa pizza to jest to! Też robię :) Fajne jest to, że dodatki można zmieniać zależnie od tego, na co się ma ochotę, albo co jest w lodówce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest dużym plusem pizzy, bo zawsze można coś wymyślić lub wykorzystać :)

      Usuń
  7. Domowa pizza, to jest to :) Nie jem mięsa, także z szynki zrezygnuję, a reszta mniaaaaaaam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez szynki da się obejść, ale że miałem w lodówce to wykorzystałem :)

      Usuń
  8. Tradycyjnej pizzy to już od kilku lat nie jadłyśmy :/ Jak mamy silną ochotę na coś takiego to robimy pizzę na spodzie z kalafiora ;P Może nie smakuje jak oryginał ale na swój sposób jest bardzo dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pizza na spodzie z kalafiora brzmi innowacyjnie i jestem bardzo ciekawy takiego dania ^^

      Usuń
  9. Taka domowa pizza zawsze smakuje najlepiej. Można dodać wszystko co się lubi najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe to jednak marka jedyna w swoim rodzaju i trudna do pokonania :)

      Usuń
  10. Kupiłeś mnie tym przepisem! Kocham domową pizzę!

    ps. zapraszam do wzięcia udziału w moim czekoladowym konkursie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Domowa pizza to jest coś co lubię !!! Pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  12. domowa jest najlepsza, kapitalnie jest samemu dobierać dodatki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zero ograniczeń można dodać to na co tylko ma się ochotę :)

      Usuń
  13. Bardzo smacznie wygląda, chociaż ja akurat mam swój wyrobiony przepis :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest najlepsze, że każdy robi inaczej :)

      Usuń
  14. Pizza wygląda rewelacyjnie, koniecznie muszę spróbować i zaprosić znajomych na weekend.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uświadomiłam sobie jak dawno nie jadłam pizzy! Gdyby nie papryka za którą nie przepadam byłaby to moja idealna pizza :)) Domowa jest najlepsza, muszę zrobić któregoś weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie sobie zrób z tym co lubisz :)

      Usuń
  16. Domowa pizza najlepsza! Ja dzisiaj też zajadam, ale kupną :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Sama nigdy nie robiłam, ale jadłam u kuzynki, zrobioną przez jej syna i była to najlepsza jaką kiedykolwiek jadłam :P Twoja wygląda bardzo smakowicie, tylko trochę brakuje mi tu pieczarek, a wyeliminowałabym szynkę :P W pizzy właśnie fajne jest to, że można ją dowolnie modyfikować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pierczarkami to robi zawsze moja mama :)

      Usuń
  18. Najlepsza, bo domowa:) a dodatki można zawsze dostosować do upodobań:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki temu pizza daje naprawdę bardzo wiele możliwości :)

      Usuń
  19. Właśnie dziś robiłam :)następnym razem wypróbuje ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam domowe pizze, bo zawsze można poszaleć ze składnikami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa z dodatkami to chyba najlepsza część robienia pizzy :)

      Usuń
  21. Konserwatywnie zagrzmię:
    Pizza musi być budowana na planie koła!
    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no cóż następnym razem tak zrobię :)

      Usuń
  22. Szukam idealnego przepisu na pizzę, bo jestem wielką wielbicielką. Twoja wygląda apetycznie. Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę :) możesz potem pochwalić się efektami :)

      Usuń
  23. Pizza <3 i nic więcej już do szczęścia nie potrzebuję ;)

    OdpowiedzUsuń