INSTAGRAM

wtorek, 13 stycznia 2015

Syroczki

Witam Wszystkich

Nadszedł i czas na coś słodkiego w zimie przeze mnie chętnie zajadanego. Chudy twaróg posłuży za bazę do słodkich syroczków, które zadowolą nie jednego wielbiciela słodkości. Przepis bardzo prosty i wystarczy po prostu wolna chwila by zrobić syroczki.

Potrzebne będą:


  • 250g mąki pszennej
  • 275g twarogu chudego
  • jajko
  • 70g cukru

Do naczynia dodajemy twaróg, mąkę, jajko i cukier, dokładnie mieszamy i następnie ugniatamy do uzyskania jednolitej masy. 


Rozgrzewamy patelnię z dodatkiem oleju rzepakowego, za pomocą łyżki porcjujemy masę umieszczając ją na rozgrzanej patelni.


Smażymy to uzyskania złotego koloru po obu stronach, wykładamy 
na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu i po chwili możemy już zajadać słodkie syroczki.


54 komentarze:

  1. Świetne, chyba właśnie o takich marzę! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. No popatrz takie proste a nigdy takiego czegoś nie robiłyśmy :D Czy smażone na teflonie bez oleju też by wyszły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to tak nigdy nie próbowałem, ale masa i tak będzie miała taki sam skład, wiadomo, że zewnętrzna wartswa będzie trochę inna, bo olej powoduje, że jest trochę chrupiąca, ale myślę, że jak najbardziej by wyszły, możecie wysłać mi potem fotografię Waszej wersji :)

      Usuń
    2. Hmm musiałybyśmy też zmienić mąkę na bezglutenową. Może z mąki ryżowej by wyszło albo kokosowej :P Na pewno coś wymyślimy i za jakiś czas damy znać jaki był efekt tego eksperymentu :)

      Usuń
    3. To tym bardziej czekam na wyniki tego eksperymentu :)

      Usuń
  3. Nigdy bym nie wymyśliła czegoś takiego :) Już wiem co zrobię sobie na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłam , ale nazwa mi się podoba ! : D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie Bomba ! :)
    Muszę powiedzieć ,że twoje zdjęcia zawsze wywołują we mnie : Kurde no takie zdjęcia chcę robić. :)
    (niestety brak aparatu ;( )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym robić lepsze, ale ciągle się uczę :)

      Usuń
    2. Jak dla mnie dobra robota !:)
      Pozdro Janusz :)

      Usuń
  6. Troszkę jak serniczki z patelni! Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz będzie mi sernik po głowie chodził, haha

      Usuń
  7. Ale fajne, pierwszy raz słysze o syroczkach. Ja z tych samych składników robie kluski leniwe-takie jak kopytka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię kopytka z białym serem / twarogiem, miałem już nawet posta na ten temat znajdziesz go w daniach mącznych :)

      Usuń
  8. Miałam pisać to co koleżanka wyżej - smak mojego dzieciństwa to kluski serowe z tych samych składników, ale cięte i gotowane jak kopytka, a do tego koniecznie polane rozpuszczonym masłem z bułką tartą i cukrem :) ale wspomnienia:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polewam kopytka masłem i posypuje cukrem, ale bez bułki tartej :)

      Usuń
  9. Nie znamy syroczków i nawet o nich nie słyszeliśmy, a więc mamy nowość!!! :) Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis wydaje się być prosty, więc może udałoby mi się przyrządzić takie syroczki, mimo iż nie zauważyłam u siebie talentów kulinarnych :) Tym bardziej, że nigdy nie jadłam takiego dania, więc chętnie wypróbuję taką nowość!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, możesz się pochwalić efektami :)

      Usuń
  11. a ja tak robię serniczki z patelni, które swoją drogą uwielbiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja babcia robi coś podobnego, ale z cukrem waniliowym i na dość głębokim tłuszczu (że skórka ich nieplamista jest, tylko jednolicie brązowa).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze, że każdy robi różne rzeczy, a nie wszyscy to samo :)

      Usuń
  13. Przyjemny blog:) chętnie skorzystam z niektórych przepisów:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Syroczki...nazwa wdzięczna;D przepis zanotowany, będę próbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz się pochwalić tym co Ci wyjdzie :)

      Usuń
  15. syroczki? nawet nie wiedziałam, ze coś takiego istnieje i że jest do jedzenia:P

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają smakowicie! Na pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy czegoś takiego nie jadłam, nawet nie słyszałam, ale wygląda bardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny przepis, w sam raz na Karnawał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak o nim nie myślałem, ale dobry pomysł :)

      Usuń
  19. Nigdy wcześniej nie słyszałam o syroczkach. Muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. nigdy nie słyszałam o takiej nazwie, ale jadłabym w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie ma się czego bać :) są pyszne ^^

      Usuń
  21. Nie znałam, nigdy nie jadłam, ale wygląda apetycznie więc na pewno wypróbuję.
    Tylko mąkę wymienię na pełnoziarnistą, albo orkiszową... ciekawe jak wyjdzie.
    Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się na przyszłość :) możesz się potem pochwalić mailowo efektami :)

      Usuń