Mój Instagram

środa, 7 stycznia 2015

Szynka z piklami, klopsiki z groszku i marchewki i ryż

Witam Wszystkich

Ostatnio zastanawiałem się co by tu zrobić do jedzenia i tak o to postanowiłem sprawdzić zawartość szafek, lodówki i zamrażarki. Największą moją uwagę zwróciły pikle, które są robotą mojej mamy, 
a także mrożona marchewka z groszkiem i tak o to zrodził się pomysł na dzisiejsze danie. Danie jakie zrobimy to szynka z piklami, 
klopsiki z groszku i marchewki i ryż.

Potrzebne Nam będą:



Składniki na danie dla 4 osób

Ryż:
  • jedna torebka ryżu
  • sól
  • woda
  • oliwa z oliwek
  • zioła prowansalskie
  • mieszanka suszonych przypraw - Tomato Seasoning Salt firmy Kania
Szynka z piklami:
  • 16 plasterków szynki z indyka
  • pikle 
  • miód
  • olej rzepakowy
  • słodka czerwona papryka sproszkowana
  • cytryna
  • zioła prowansalskie
  • mieszanka suszonych przypraw
Klopsiki z groszku i marchewki:
  • 450g mrożonej marchewki i groszku 
  • masło
  • jajko
  • bułka tarta

Pikle owijamy dwoma plasterkami szynki i przekłuwamy dwiema wykałaczkami. Następnie przygotowujemy marynatę z oleju, łyżeczki miodu, 2 łyżek soku z cytryny, sproszkowanej papryki, 
ziół prowansalskich i mieszanki suszonych przypraw, 
po czym maczamy szynkę z piklami w marynacie.


Smażymy szynkę z piklami na rozgrzanej patelni, w tym czasie, 
także gotujemy już ryż w osolonej wodzie.


Następnie w garnku z odrobiną masła lekko podsmażamy marchewkę z groszkiem z racji tego, że to mrożonki. Następnie dodajemy je do miski, a także jajko i bułkę tartą, mieszamy do uzyskania zwartej masy. Formujemy klopsiki i obtaczamy je w bułce tartej.


Klopsiki smażymy na rozgrzanym oleju, po czym wyjmujemy na talerz wyłożyny papierowym ręcznikiem, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.


Na koniec przygotowujemy jeszcze dodatek do ugotowanego ryżu, 
do kubka dodajemy kilka łyżek oleju/oliwy i kilka łyżek wody, zioła prowansalskie i mieszankę suszonych przypraw. Dokładnie mieszamy po czym dodajemy do ryżu. Jeśli tak jak i mi zostanie Wam więcej marynaty to śmiało możecie jej użyć jako dodatek na talerzu. 

34 komentarze:

  1. O mniam same pyszności, fajnie ,że robisz dania łącząc różne smaki. Marynata musiała być wyśmienita ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :), ostatnio szukam takich połączeń, których jeszcze nie robiłem

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. I to jest najlepsze w gotowaniu, że zawsze można wymyślić coś nowego ^^

      Usuń
  3. Tak naprawdę coś z niczego :) Super! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie z niczego, ale no sam siebie zaskoczyłem ^^

      Usuń
  4. Trzeba przyznać,że składanka się udała, a o to przecież chodziło:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Klopsiki z marchewki i groszku zgarnęłybyśmy od razu :D Dzisiaj właśnie taki miks warzyw jadłyśmy na obiad, ale gotowane na parze :) Jeszcze w środku takiego klopsa przydałaby się brukselka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warzywa są świetne :), choć u mnie brukselki nie znajdziecie, bo nie przepadam za nią, haha

      Usuń
    2. Przyznajemy, że niedawno się do niej przekonałyśmy :P

      Usuń
    3. Może i ja się przekonam, haha

      Usuń
  6. Klopsiki wyglądają bardzo apetycznie z ryżem, ale tą szynką to bym pogardziła :P Jeszcze nigdy nie jadłam pikli :P

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę a ja nie miałam pomysłu co zrobić z zapasem szynki przed wyjazdem na weekend :) Świetny pomysł ;D A pulpeciki wyglądają bardzo fajnie, muszą cudnie chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mam nadzieję, że mój Ci się przyda :)

      Usuń
  8. Fajne smaki, najbardziej mi się podobają kotleciki z marchewki i groszku :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że warzywa jednak najbardziej przyciągają :)

      Usuń
  9. Ciekawy przepis, będę musiała wypróbować :)
    Zapraszam do mnie i wzajemnej obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj :) Ps. na pewno odwiedzę :)

      Usuń
  10. Ale pyszności, muszę wypróbować ten przepis. :-)
    Dołączam do obserwujących. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pikle to nie moja bajka, ale te kotleciki - ciekawa propozycja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dawniej też za piklami nie przepadałem, ale ostatnio jakoś mi zasmakowały :)

      Usuń
  12. Odwrócenie ról - ciekawa propozycja by marchewkę i groszek podać w formie kotlecika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż moim zdaniem kotlety czy klopsy to nie tylko mięso, i o tym nie zapominajmy :)

      Usuń
  13. no nie będę oryginalna, ale mnie kotleciki z marchewki i groszku również pozytywnie zaskoczyły, choć osobiście unikam smażonego, ale moi bracia może byliby skłonni zjeść warzywa w takiej zawoalowanej formie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, to prawda, że tego typu sposoby przyrządzenia warzyw, są swego rodzaju furtką dla tych co nie zbyt za nimi przepadają do spróbowania :)

      Usuń