Mój Instagram

poniedziałek, 16 lutego 2015

Pierś z kurczaka w płatkach migdałów, ziemniaki z ogórkiem i sałatka z jajkiem

  Cześć Wszystkim

Ostatnio słodkości królowały na moim blogu, dlatego dzisiaj coś z innej beczki 
czyli pomysł na obiad. Zestawienie tego dania przyszło trochę niespodziewanie, ponieważ zastanawiałem się, co by tutaj zrobić z produktów, które mam, 
a żeby było to zarazem czymś czego jeszcze nie robiłem. Przy okazji tego posta, chciałbym zaprosić Was na wywiad ze mną na blogu Blogerski Wywiad.

Potrzebne składniki:



Pierś z kurczaka w płatkach migdałów:
  • pierś z kurczaka
  • jajko
  • mąka pszenna
  • sproszkowana słodka papryka
  • płatki migdałów
Ziemniaki z ogórkiem:
  • 7 ziemniaków
  • zielony ogórek
  • 3 łyżki wody
  • 3 łyżki oliwy
  • pieprz
  • mieszanka suszonych przypraw
  • zioła prowansalskie
 Sałatka z jajka:
  • 2 jajka
  • por
  • kawałek żółtego sera
  • majonez
  • pieprz

Pierś z kurczaka kroimy na kawałki, po czym tłuczemy mięso, obtaczamy w mące, następnie w jajku z papryką i na koniec w płatkach migdałów.

 
Kawałki piersi z kurczaka smażymy na rozgrzanym oleju rzepakowym.


Ugotowane ziemniaki kroimy w paski, następnie ogórka trzemy w plasterki 
i dodajemy do ziemniaków.


 Do kubka dodajemy wodę, oliwę i przyprawy dokładnie mieszamy i dodajemy 
do ziemniaków z ogórkiem i dokładnie mieszamy.

Przy pomocy sitka do warzyw jajka kroimy w kostkę, następnie kroimy por, trzemy ser i mieszamy. 

 

Dodajemy łyżkę majonezu i doprawiamy pieprzem.



52 komentarze:

  1. Każda z Twoich trzech propozycji jest bardzo interesująca :) A najbardziej ciekawią nas te ziemniaczki z ogórkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem w szczególności świetnie się sprawdzają ziemniaki z ogórkiem, a że tęsknota za latem dała o sobie znać to nie mogłem się powstrzymać ^^

      Usuń
  2. Jadłam kiedyś coś podobnego ale ze schabowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety za schabowym nie przeszkadzam, wolę kurczaka ^^

      Usuń
  3. Hmmm jakos całośc do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można wykorzystać jeden z elementów tego dania :)

      Usuń
  4. Co prawda na zdjęciu nie wygląda to najlepiej, ale myślę, że to smaczne połączenia smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale zgraliśmy się w czasie z tymi kotletami w płatkach migdałów - u mnie też dziś królują:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szósty zmysł ^^ Jakoś tak mnie pociągło na takie połączenie :)

      Usuń
  6. A mi się całość podoba ! Zamiast jednej lyzki majonezu walnąłbym z 3 a co :D !

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba połączenie ziemniaków z ogórkiem (w sezonie na ogórki często jem takie mikstury, właśnie z dodatkiem oliwy z oliwek :P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę już sezon na świeże warzywa z ogrodu ^^

      Usuń
  8. Zwłaszcza te ziemniaki z ogórkiem mnie zaciekawiły. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mm... pysznie wyglada nie przepadam za majonezem ale migdaly uwielbiam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie jestem wielkim fanem majonezu, no ale jak trochę dodam to krzywda mi się nie jedzieje, ale migdały kocham ^^

      Usuń
  10. Kurczaka mogę jeść na 1000 sposób ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dobrze, że można zawsze coś wymyślić ^^

      Usuń
  11. Mam pytanie czy ziemniaki z ogórkiem po wymieszaniu wszystkiego sa zimne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to ma na celu połączenie, dlatego najlepiej sprawdza się latem, kiedy to nie mam zbytnio apetytu na ciepłe dania :)

      Usuń
    2. dziękuje :) dzis gotuje :)

      Usuń
  12. Super, już wiem co dzisiaj jem na obiad. Że też wcześniej nie wpadłam na to żeby zrobić panierkę z migdałów! :) Dzięki za inspirację! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ojej, coś wspaniałego, moje kubki smakowe zwariowały!
    btw. próbowałeś z płatkami kukurydzianymi? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie, ale pewnie i taką wersję wypróbuję :)

      Usuń
    2. Ajj, z płatkami kukurydzianymi jadłam i bardzo mi zasmakowało :D

      Usuń
    3. To tym bardziej jestem przekonany, by wypróbować :)

      Usuń
  14. Tego kurczaczka to bym zjadła.. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne zestawienie:) a sałatkę z ziemniaków i ogórka bardzo lubimy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziemniaki i ogórek to naprawdę dobre połączenie :)

      Usuń
  16. Resztę może sobie daruję, ale kurczk z migdałami trafia na listę ciekawostek kulinarnych do wypróbowania. Lubię kurczaki, lubię migdały... To nie może się nie udać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Twoimi umiejętnościami na pewno się uda :)

      Usuń
  17. Nie jadłam jeszcze takiej piersi z kurczaka z migdałami. Ale kusząco wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  18. To musi smakować obłędnie, a do tego wygląda mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię proste przepisy dań, które wyglądają i smakują świetnie :) Ten wygląda na dość prosty, a po zdjęciach widać, że efektowny :) Chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że sekret tkwi w prostocie, dlatego próbuj, próbuj :)

      Usuń
  20. Robię się bardzo głodna kiedy zaglądam na Twojego bloga. Tylko gotować nie umiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi umieć gotować, ale uważam, że każdy może spróbować :)

      Usuń
  21. o widze coś smakowitego może kiedyś sie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń