Mój Instagram

środa, 4 lutego 2015

Tartaletki z ryżem i szpinakiem i parówka z serem

Witam Wszystkich

Ostatnio brak czasu spowodował, iż czasem uciekam do prostszych pomysłów na obiad, i dzisiaj chciałbym się z Wami podzielić jednym 
z nich. Ryż ze szpinakiem i śmietaną, miałem okazję jeść kiedyś 
u mojej cioci w Niemczech od tam tego czasu stał się jedną z moich ulubionych potraw, dlatego też dzisiaj zrobimy tartaletki z ryżem 
i szpinakiem i parówkę z serem. Prosty obiad, kolacja albo przekąska, dobrze sprawdzi się, gdy pomysłu Nam brak.

Potrzebne Nam będą:




Składniki na danie dla 3 osób

Potrzebne Nam będą:


Parówka z serem
  • 3 parówki drobiowe lub wieprzowe
  • 3 plasterki żółtego sera
  • ketchup
Tartaletki:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 kostki masła
  • 4 łyżki zimnej wody
  • szczypta soli
Nadzienie:
  • torebka ryżu
  • mrożony szpinak
  • masło
  • jogurt naturalny
  • pieprz
  • czosnek
  • sól
  • mieszanka suszonych przypraw

Do naczynia dodajemy mąkę, masło, wodę i szczyptę soli i wyrabiamy 
do uzyskania jednolitej masy. Następnie wylepiamy ciastem nasmarowane masłem foremki i wkładamy piekarnika nagrzanego 
do 200 stopni na około 20 minut. 
 


W tym czasie przygotowujemy nadzienie, ryż gotujemy w osolonej wodzie, natomiast w rondlu smażymy na maśle czosnek, następnie dodajemy mrożony szpinak. Do podsmażonego szpinaku dodajemy przyprawy i jogurt naturalny, po czym mieszamy z ugotowanym ryżem.



Upieczone tartaletki po ostygnięciu wyjmujemy z foremek 
i wypełniamy ryżem ze szpinakiem. Parówki nacinamy wzdłuż 
i umieszczamy z nacięciu żółty ser i wkładamy do piekarnika nagrzanego na 150 stopni na około 8 minut. Na koniec jeszcze tylko ketchup i można zajadać.






50 komentarzy:

  1. Mmmmm kocham szpinak, i ta zieleń :) ... co raz lepsze zdjęcia widzę :D Nowy sprzęt ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nowym sprzęcie mogę jedynie pomarzyć niestety

      Usuń
    2. marzenai się spełniają buahaha :P

      Usuń
    3. Byłoby świetnie, gdyby to się spełniło ^^

      Usuń
  2. Niby proste danie a jakby ktoś nam taki obiad postawił to bardzo byśmy się ucieszyły, bo takiej wersji jeszcze nie jadłyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Parówka jakoś do mnie nie przemawia :P ale te szpinakowe babeczki prezentują się fenomenalnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam takie samo zdanie :) mało tego, tartaletki trochę przerobię i pewnie zrobię ;)

      Usuń
    2. # Sweet Chilli zawsze można je podać z czymś innym :)

      Usuń
    3. # Ania Mii czekan na Twoją wersję :)

      Usuń
  4. Ja lubię robić tak parówki sojowe ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych jeszcze nie jadłem, będę musiał spróbować :)

      Usuń
  5. Szpinakowe babeczki są świetne! Wpraszam się na jedną... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, jak znowu zrobię, bo te szybko znikły :)

      Usuń
  6. nadzienia ze szpinaku z ryżem jeszcze nie próbowałam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konieczne spróbuj, często podaję je też z kurczakiem :)

      Usuń
  7. Na coś takiego same nie wpadłybyśmy!! Parówki do dzisiaj kojarzyły nam się tylko i wyłącznie z bułką lub chlebem. Naprawdę super pomysł na obiad, kiedyś na pewno trzeba będzie to wypróbować :) Czekamy na więcej takich przepisów!
    http://gangetpolska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe połączenie ryżu ze szpinakiem, muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, bo to naprawdę dobre połączenie :)

      Usuń
  9. Na początku przepis wydawał mi się skomplikowany, po przeczytaniu do końca uważam, że każdy z nas jest w stanie go zrobić:) szukałam jakiegoś dania ze szpinakiem i bardzo mi pomogłeś:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialnieeee! Tartaletki zrobię na pewno, chyba w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  11. haha zawsze w ten sposob robie parowki :D mniaaam :), szpinak pokochałam niedawno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już się pokocha szpinak to już bie można się odkochać, haha

      Usuń
  12. Tartaletki mi się bardzo podobają, ale parówki nie koniecznie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi lubić parówki, same tartaletki są jak najbardziej też dobre ^^

      Usuń
  13. Uwielbiam szpinak, ale jeszcze z ryżem go nie łączyłam a spróbuję! :) Apetycznie wyglądają tartaletki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż ze szpinakiem koniecznie spróbuj :)

      Usuń
  14. Bardzo fajny pomysł i świetnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Proste i smaczne.. Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tartaletki zapowiadają się smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam szpinak! W takiej postaci jeszcze nie jadłam, będę testować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe tartaletki, i jeszcze ta parówka- danie po prostu obłędne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam, zjadłabym :) Do tego ten intensywny, zielony kolor szpinaku i paróweczka :)

    OdpowiedzUsuń