INSTAGRAM

czwartek, 19 lutego 2015

Ziemniaki, buraczki, marchewka w miodzie i pierś z kurczaka w marynacie

Witajcie Moi Drodzy 

Dzisiaj czas na kolejną propozycję obiadową, a jako, że jestem wielkim wielbicielem buraków i marchewki,  ta propozycja bez nich obyć nie może. Pewnie nie tylko ja staję przed tym problem, że pochłaniająca praca powoduje, 
iż po prostu nie raz brakuje Nam czasu na domowy obiad, ale gdy już mam trochę czasu to nie mogę sobie odmówić takiego właśnie obiadu.

Potrzebne Nam będą:



Ziemniaki:
- 6 ziemniaków
- jedna cebula
- smalec
Buraczki:
- 3 duże buraki
- pół cytryny
- masło
- mąka pszenna
- pieprz
Marchewka w miodzie:
- 5 marchewek
- 3 łyżki miodu
- 3 łyżki masła
- pół cytryny
Pierś z kurczaka w marynacie:
- pierś z kurczaka
- oliwa
- majranek
- rozmaryn
- pół cytryny
- mieszanka suszonych przypraw


Obrane ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie, następnie szatkujmy cebulę 
i smażymy na smalcu dodając do ugotwanych ziemniaków.


Następnie dokładnie rozgniatamy ziemniaki. Buraki gotojemy nieobrane, dopiero po ugotowaniu obieramy i ścieramy na wiórki i dodajemy soku  połówki cytryny. Na patelni roztapiamy trochę masła na patelni, po czym dodajemy buraczki 
i odrobinę mąki i doprawiamy pieprzem.

Marchewką obieramy, następnie kroimy na kawałki, na patelnię dodajemy masło, miód i sok cytryny następnie kawałki marchewki.


Marchewkę dusimy pod przykryciem i mieszamy przez około 20 minut. 

Przygotowujemy marynatę, dodajemy oliwę, sok z cytryny, majnarek, tymianek 
i mieszankę suszonych przypraw. Pierś z kurczaka tłuczemy i obmaczamy 
w marynacie.


Następnie smażymy na rozgrzanej patelni po 4 minuty na jednej stronie.


Wszystkie elementy Naszego obiadu gotowe, więc możemy zajadać i mam nadzieję, że i Wy od czasu do czasu macie czas na domowy obiad.



30 komentarzy:

  1. Oj zjadłabym taki domowy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu do czasu po prostu trzeba taki zjeść :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Też byłem pozytywnie nią zaskoczony :)

      Usuń
  3. Ciekawe połączenie, piersi z kurczaka wymiatają, musiały smakować rewelacyjnie razem z marchewką :)
    http://gangetpolska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe marynaty są moim zdaniem niezastąpione :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny obiadek! Muszę wypróbować tą marchewkę w miodzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam taką marchewkę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy smak jak dla mnie i to mnie przyciąga do niej :)

      Usuń
  6. Matko jedyna! Właśnie dokonałeś profanacji marchewki i buraka :P Nie możemy na to patrzeć!
    Haha przypadkiem nie bierz tego do siebie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahahahahahaha, pierwszy raz mi się to udało, ale nie rozpaczam z tego powodu... :p

      Usuń
  7. Mam propozycję :) Mógłbyś określać na ile osób są Twoje przepisy? Bo po ilości ziemniaków, buraków i marchewki wychodzi mi liczba mnoga, a pierś jest tylko jedna :)
    Ale obiad jak najbardziej na miejscu. Ciekawa marynata. Jednak do takich buraków nikt mnie nie przekona - trauma z dawnych lat, w szkolnej stołówce często je podawano w tej formie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj moje dania są na dwie osoby, bo tyle osobników jest w domu. Ps. A pierś jest jedna, bo dzielimy się na pół z racji, iż nie jesteśmy wielkimi wielbicielami mięsa :)

      Usuń
  8. Buraki i marchewka - w takiej formie uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda smacznie, marchewka mnie zauroczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam marchewki z miodem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na początku miałem mieszane uczucia jak to może smakować, ale jak spróbujesz to znikają wnet :)

      Usuń
  11. super obiad! Świetny pomysł na marchewkę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba skuszę sie na marchewkę z miodem, której narazie nie miałam okazji jeść;)
    Obiadek musiał być pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna propozycja obiadowa, a marchewka z miodem dopełnia smaku.

    OdpowiedzUsuń