Mój Instagram

wtorek, 24 marca 2015

Małe szarlotki

Witam Wszystkich

Za oknem wiosna, choć poranki jeszcze dosyć zimne, ale to nie 
o pogodzie dzisiaj będzie, a o małych szarlotkach. Na przepis 
na małe szarlotki sypane natknąłem się w pierszej książce Anny Starmach "Pyszne 25". Moje małe szarlotki nie są już sypane jak 
w przepisie Pani Ani, ponieważ postanowiłem zrobić ze składników po prostu masę, a tymczasem zapraszam Was do pieczenia.

Składniki, które będą Nam potrzebne to:


Składniki na 12 małych szarlotek

  • 10 jabłek
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 200g mąki pszennej
  • 200g kaszy mannej
  • 200g cukru
  • 200g masła
  • cynamon

Obrane jabłka ścieramy na tarce po czym dodajemy sok z cytryny.


Pozostałe składniki czyli mąkę, kaszę manną, cukier i masło łączymy razem i ucieramy na jednolitą masę.


Do pieczenia wykorzystamy formę na babeczki, którą na początek nasmarowujemy masłem. Na spodzie kładziemy wartswę ciasta, 
po czym warstwem jabłek.


Wartswę jabłek posypujemy cynamonem, po czym zakrywamy warstwą ciasta i wkładamy do piekarnika nagrzanego 
do temperatury 200 stopni na około 20 minut.


34 komentarze:

  1. Szybko i smacznie. Bardzo fajny pomysł. Ja często robię szybkie serniczki z najróżniejszymi dodatkami.
    Pozdrawiam serdecznie

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to serniczków jeszcze nie robiłem, więc chętnie spróbuję :)

      Usuń
  2. Uwielbiam szarlotkę, więc małe szarlotki też bym polubiła! Przepysznie wyglądają. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć szarlotak wciąga totalnie, haha :)

      Usuń
  3. Szarlotki i mini czyli można zjeść dużo ^^ I do tego zimne lody a szarlotka ciepła !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki wariant to najlepszy z tradycyjną szarlotką :)

      Usuń
  4. Fajny pomysł z tymi szarlotkami - babeczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne, takie na jeden, czy dwa kęsy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie robiłam ciasta na szarlotkę z dodatkiem kaszki manny, a to przecież świetny pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasza manna dobrze się sprawdza w takim połączeniu :)

      Usuń
  7. Ale apetyczne, porywam jedną do herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę lepiej ich strzec, haha :)

      Usuń
  8. Super propozycja :) Małe szarlotki to jest to! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze to, że szybko można je zrobić :)

      Usuń
  9. Urocze :) Z chęcią bym taką przegryzła do popołudniowej herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 100% się zgadzam małe szarlotki i popołudniowa herbata to połączenie idealne :)

      Usuń
  10. Takie proste do zrobienia a jak cieszą te maleństwa przy kubku z ciepłą herbatą :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł :) Nie jadłam jeszcze takich mini szarlotek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł i super alternatywa dla zwykłych babeczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja raczej robię je, gdy mam ochotę na szarlotkę a nie mam za wiele czasu :)

      Usuń
  13. Zjadałbym je, nie ma wątpliwości. Uwielbiam szarlotkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiesz, co dobre :) Takie szarlotki "na raz" pasują mi bardziej, niż tradycyjna forma wypieku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię i takie "na raz" jak to ujęłaś i tradycyjną, wszystko zależy od tego ile mam czasu :)

      Usuń