INSTAGRAM

środa, 18 marca 2015

Pierogi ze szpinakiem

Witam Wszyskitch 

Nadszedł i czas na moje ulubione pierogi ze szpinakiem, a zaczęło się niewinnie, kiedy to w Olkuszu w pierogarnii z prawdziwego zdarzenia miałem okazję takie zjeść. Pani miała w kuchni okno 
z którego miała widok na salę, a jednocześnie kliencie widzieli jak na bieżąco lepi pierogi z farszem jaki życzą sobie klienci. Od tego momentu pierogi ze szpinakiem skradły moje serce na dobre, dlatego dzisiaj je zrobimy.

 Potrzebne składniki:


Składniki na danie dla czterech osób.

Ciasto:
  • 500g mąki pszennej
  • jajko
  • 3/4 szklanki wody
  • sól
  • łyżka oliwy z oliwek
Farsz:
  • 250g mrożonego szpinaku
  • 3 ząbki czosnku
  • odrobina masła
  • pieprz
  • mieszanka Tomato Seasoning Salt
Do polania
  • smalec
  • cebula

Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy jajko, szczyptę soli, oliwę 
z oliwek i wodę, po czym dokładnie mieszamy składniki, wygniatamy ciasto i formujemy kulę.


W garnku smażymy posiekany czosnek na odrobinie masła 
i dodajemy mrożony szpinak. 


Doprawiamy pieprzem i mieszanką przypraw. 

Ciasto dzielimy na dwie części, następnie je rozwałkowujemy
 i przy pomocy szklanki wykrajmy krążki. Na środku krążków kładziemy łyżeczkę farszu.


Zalepiamy dokładnie pierogi, a aby farsz nie wypłynał podczas gotowania pierogów.


Pierogi gotujemy w osolonej wodzie kilka minut po wypłynięciu 
na powierzchnię. W tym czasie posiekaną cebulę smażymy 
na smalcu.


Na koniec ugotowane pierogi polewamy roztopionym smalcem 
ze smażoną cebulą.



38 komentarzy:

  1. Pierogi z szpinakiem to coś cudoooownego i przede wszystkim sam szpinak samo zdrowie !! Mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno się nie zgodzić, skoro to sama prawda :)

      Usuń
  2. Jeżeli chodzi o pierogi to klasyczne z serem są naszym faworytem a na drugim miejscu są z dynią :D Co prawda ze szpinakiem nigdy jeszcze nie jadłyśmy ale żadnym pierogiem nie pogardzimy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z serem jakoś do mnie nie trafią, a z dynią nie miałem okazji próbować, u mnie ze szpinakiem są na 1 miejscu ^^

      Usuń
  3. Kocham pierogi, zwłaszcza ruskie ;-) Ze szpinakiem jeszcze nigdy nie jadłam, ale ten pomysł bardzo mi się spodobał :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ruskie zjem, ale bez szału, szpinak podbił moje serce na dobre jako farsz do pierogów ^^ choć nie jest powiedziane, że nie odkryję jeszcze czegoś innego

      Usuń
  4. Szpinak jem bardzo często, pierożków jeszcze nie kleiłam z takim farszem więc czuje się być zachęcona do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że szpinak sprawdza się dobrze i w połączeniu z makaronem, ryżem.... i jako farsz w pierogach :)

      Usuń
  5. Jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moich także :D Mają w sobie to coś :)

      Usuń
  6. Uwielbiam szpinak, do naleśników i do pierożków ideał :) Mniam, jak zawsze u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z naleśnikami szczerze mówiąc jeszcze nie jadłem, cóż będę miał co spróbować :)

      Usuń
  7. Uwielbiam pierogi ze szpinakiem! Zgadzam się z poprzedniczką, naleśniki ze szpinakiem są przepyszne, dodatkowo w środku z serkiem topionym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie naleśniki ze szpinakiem i topionym serkiem nie mogą mnie ominąć ^^

      Usuń
  8. Mniam, wyglądają przepysznie. Jak za pierogami nie przepadam tak za szpinakiem bardzo i na pewno by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że szpinak potrafi czynić cuda ^^ haha

      Usuń
  9. Nie jadłam nigdy pierogów ze szpinakiem, muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo jak raz spróbujesz nie powiesz już nie, haha przynajmniej tak było ze mną, haha

      Usuń
  10. Nie przepadam za szpinakiem ale na Twoją wersję bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będę znowu robił, to zapraszam :)

      Usuń
  11. Kocham szpinak i pierogi, więc to połączenie jest idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham szpinak, ale pierogów z nim nie miałam jeszcze okazji jeść. Muszę to nadrobić w najbliższym czasie, bo ten pomysł bardzo mi się podoba;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś w końcu zrobiłam na obiad pierożki ze szpinakiem i bardzo mi posmakowały, pewnie jeszcze nie raz pojawią się na moim stole;)

      Usuń
    2. Dobrze, że Twoje pierogi ze szpinakiem się urzeczywistniły :) teraz to mi ochoty na nie narobiłaś, haha :)

      Usuń
  13. kocham wszystko, co jest ze szpinakiem! ja bym dodała jeszcze trochę sera feta, bo połączony ze szpinakiem i pierogami smakuje mi najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ciekawa propozycja, koniecznie muszę ją zapamiętać ^^

      Usuń
  14. Pierogi same w sobie wydają się być przepyszne, uwielbiam szpinak w takich zestawieniach, ale ta cebula w smalcu to by mi chyba zepsuła ich cały smak :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi coś innego i chyba to w tym wszystkich jest najlepsze :D

      Usuń
  15. Uwielbiam pierogi ze szpinakiem, a jeszcze bardziej z serem białym lub ricottą i szpinakiem, najchętniej w cieście pełnoziarnistym, np. amarantusowym. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taką wersję będę musiał w przyszłości zrobić :)

      Usuń
  16. Uwielbiam pierogi wszelkiego rodzaju. Czasem chodzę do pierogarni właśnie na pierogi ze szpinakiem. Twoje wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę, że masz taką pierogarnię :)

      Usuń
  17. kiedyś próbowałam zrobić pierogi ze szpinakiem wyszła....katastrofa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystko wychodzi za pierwszym razem, ale nie należy się poddawać tylko próbować znowu :)

      Usuń