INSTAGRAM

czwartek, 2 kwietnia 2015

Słodkie bułeczki

Witam Wszystkich

Niby już wiosna, a za oknem jakby zima, ale jak to mawiają 
w marcu jak w garncu, a z domu jednak trzeba się ruszyć do pracy, na uczelnię czy też do szkoły. A żeby się ruszyć to najpierw trzeba się posilić śniadaniem, dlatego dzisiaj upieczemy słodkie bułeczki.

Potrzebne Nam będą:



Składniki na 15 bułeczek
  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 5 łyżek masła
  • 1 jajko
  • 1/4l mleka
  • 50g drożdzy
  • paczka cukru wanilinego
  • 50g cukru

Do miski dodajemy najpierw suche składniki i mieszamy następnie pozostałe i wygniatamy do uzyskania jednolitej masy.


Ciasto pozostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Następnie 
z ciasta wydzielamy bułeczki, zaznaczając na wierzchu nożem krzyżyk. 


Bułeczki pieczemy w 180 stopniach przez około 25 minut.


Gotowe bułeczki możemy zajadać, ja najbardziej lubię je z serkiem topionym.


32 komentarze:

  1. Pychotki:) skorzystam z przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Często takie robię. Są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dokładnie bez porównania z tymi ze sklepu :)

      Usuń
  4. Świetne:) Choć ja rzadko mam cierpliwość do drożdżowego ciasta. ;))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę Ci cierpliwości do ciasta drożdżowego :), haha

      Usuń
  5. Śliczne bułeczki, idealne z dżemem na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają na smaczne, uwielbiam zapach świeżego pieczywa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym takie bułeczki, prawie jestem przed śniadaniem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezłe bułeczki :)
    Kwestia techniczna: zimne, czy ciepłe mleko? I drożdże tak od razu do wszystkich składników? Bo zastanawiam się, czy nie byłoby dobrze zalać ich ciepłym mlekiem, dodać cukru i poczekać, aż zaczną się rozwijać, a później dodać do reszty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimne mleko, a co dodawania drożdży, jeśli dysponujesz większym zapasem czasu niż ja, to możesz to zrobić, ja jednak pokruszyłem drożdże i nie bawiłem się w ich rozwijanie jak to ujęłaś. Odstawiłem jedynie ciasto do ciepłego miejsca do wyrośnięcia :)

      Usuń
  9. Jakie urocze! Uwielbiam takie, szczególnie z twarożkiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię takich rzeczy, ale pewnie do postawienia na stole wśród gości byłyby ok :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze gości nimi nie raczył, ale pewnie gdy nadarzy się okazja to tak będzie :)

      Usuń
  11. Chętnie przygotuję, może nawet jutro jak będę mieć więcej wolnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz miała w sam raz na śniadanie :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę się ich strzec, haha :)

      Usuń