Mój Instagram

sobota, 25 lipca 2015

Ciasto budyniowe z jabłkiem i czereśniami

Witam Wszystkich

Lato w pełni, każdy urlopowicz zachwycony pogodą, a pracujący no może niekoniecznie, ale dla jednych i drugich mam dzisiaj coś 
na osłodę życia w sam raz do mrożonej kawy lub herbaty na leniwe popołudnie. Postanowiłem, dlatego też tym razem wykorzystać czereśnie, które uwielbiam i jabłko goszczące w mojej kuchni nieprzerwanie niezależnie od pory roku.

Potrzebne składniki:


Składniki na ciasto o średnicy formy 26cm

  • 40g budyniu waniliowego w proszku
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 150g cukru trzcinowego
  • 250g jogurtu naturalnego
  • pół kostki masła
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • jajko
  • 2 garście czereśni
  • jabłko
  • cukier puder

Do miski dodajemy mąkę, budyń, proszek do pieczenia i cukier trzcinowy i mieszamy, natomiast do drugiej miski dodajemy jogurt naturalny i jajko i dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Do jogurtu z jajkiem dodajemy stopione masło 
i mieszamy.


Mieszamy mokre i suche składniki ze sobą i mieszamy do momentu, gdy wszystko ładnie się ze sobą połączy.


Należy nasmarować formę ceramiczną masłem, następnie umieścić 
w niej ciasto. Na wierzchu ciasta układamy kawałki obranego jabłka 
i czereśnie.


Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na około 30 minut.


Upieczone ciasto posypujemy cukrem pudrem i po wystygnięciu możemy raczyć się ciastem i mrożoną kawą lub herbatą jak kto woli.










50 komentarzy:

  1. Apetyczne! Mnie się dziś nie chcę piec, wieę kradnę kawałek;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temperatury zniechęcają, ale chęć zjedzenia czegoś słodkiego jest silniejsza :D

      Usuń
  2. Rewelacja:) Z tego co widzę, to nawet miksera nie trzeba wyciągać, idealne, szybkie i na pewno pyszne ciacho na lato:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się zazwyczaj, aby to co robię było proste i nieczasochłonne :)

      Usuń
  3. Ciasto w takiej postaci jest zawsze mile widziane u nas na stole :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Szybko i pomysłowo czyli znów kusisz smakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe wygląda :-) U ciebie zawsze takie fajne przepisy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne ciasto na pewno. Ja również uwielbiam czereśnie i teraz w sezonie jem ich mnóstwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pojawią się pierwsze czereśnie to dla mnie znak, że lato w pełni :)

      Usuń
  7. z pewnością było przepyszne !: )

    OdpowiedzUsuń
  8. Szybkie i pyszne ciasto, wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dopiero teraz uświadomiłam sobie, że jeszcze nie jadłam czereśni w tym roku;)
    Ciasto wygląda bardzo apetycznie, chętnie porwałabym kawałek!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czas byś nadrobiła zaległości z czereśniami :)

      Usuń
  10. Bardzo lubię takie ciasta. Twoje wygląda bardzo zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie wystarczająco, nie mogłem sobie odmówić zjeść także po prostu samych czereśni, bo w końcu nie codziennie mam takie z ogrodu :)

      Usuń
  12. O, fajne. Twoja rodzina/znajomi muszą mieć z Tobą bardzo dobrze, jak im takie pyszności pieczesz. :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nikt nie narzeka, gorzej jest jak nie mam czasu na robienie takiego jedzenia :)

      Usuń
  13. Właśnie popijam mrożoną kawę i przydałoby się do niej tak pyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi do ciasta by się przydała mrożona kawa :)

      Usuń
  14. Uwielbiam owoce w ciastach, szczególnie wiśnie :))))
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie da się ukryć, ale co do wiśni to świetne są w kompocie :)

      Usuń
  15. Jeju ale smakowicie wygląda! ;D
    Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam wszelkie wypieki z dodatkiem budyniu! zapisuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo, budyń dobrze smakuje w wypiekach :D

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Nie ma rady ciasta stale kuszą, by je piec :)

      Usuń
  18. Zjadłabym całe ciasto bez wyrzutów sumienia. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń