Mój Instagram

piątek, 10 lipca 2015

Placek z rabarbarem

Witam Wszystkich

Swoiste boom na rabarbar w tym roku dobiegło końca, 
dlatego też dzisiaj placek z rabarbarem, który czekał na swój czas 
i się doczekał. Rabarbar ze swoją kwaskowatością sprawiał, 
że nie wzbudzał we mnie większego zainteresowania w szczególności do kompotu nie mogłem się przemóc do czasu, aż uznałem, 
że coś z tym trzeba zrobić. Pierwsza myśl, by upiec  jakieś ciasto
 z rabarbarem stała się motorem i w końcu przy kolejnych zakupach rabarbar znalazł się w moim koszyku.

Potrzebne składniki:


Ciasto
- 200g mąki pszennej
- 6 łyżek cukru trzcinowego
- 15 dag masła
- 1 jajko
Marmolada
- 1 kg rabarbaru
- 250g cukru

W garnku umieszczamy pokrojony w kawałki rabarbar, dodajemy cukier i umieszczamy na ogniu. 


Podgrzewając na ogniu stale mieszamy, i gotujemy do uzyskania jednolitej konsystencji.


Do miski dodajemy mąkę, cukier, masło i jajko i zagniatamy 
do uzyskania jednolitej masy.


 Ciastem wykładamy spód i boki formy nasmarowanej masłem, zostawiając przy tym kawałek ciasta. Następnie umieszczamy 
na cieście marmoladę i na jej wierzchu z reszty ciasta układamy kilka łatek.


Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 30 minut.


Po wyjęciu ciasta z piekarnika czekamy, aż wystygnie, 
po czym posypujemy cukrem pudrem i nasz placek z rabarbarem gotowy.




34 komentarze:

  1. Niestety brak rabarbaru na ogródku już od jakiegoś czasu :/ Ale w tym roku też się narobiłyśmy wypieków z jego udziałem :P
    Twoja propozycja bez dwóch zdań musiała smakować genialnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że ten Wasz ogródek ostatnimi czasy już bardzo wyeksploatowany, ale za to same pyszności z jego dóbr przygotowujecie :D

      Usuń
    2. U nas nic się nie marnuje :D Szczególnie, że tata się cieszy kiedy jego robota nie poszła na marne :P No i mamy pewność, że wszystko jest ekologiczne :)

      Usuń
    3. Takie ogródki są najlepsze ^^, ja zawsze się zaopatruję w plony z ogródka mojej mamy :)

      Usuń
  2. ja już skonczylam sezon rabarbarowy, ale na kawałek chętnie bym sie skusila ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz już też mam za sobą sezon rabarbarowy, i już się cieszę na samą myśl o tych wszystkich świeżych owocach :)

      Usuń
  3. Piękny, smakowity efekt! super placek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smacznie :)

    Poklikałbyś w linki w poście z SheIn ? Z góry dziękuję :*
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/07/shein-przeglad-oferty-sklepu-wyniki.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam słodkości z rabarbarem, mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. też jadłam niedawno ciasto z rabarbarem :)
    super smakuje takie połączenie nuta słodkości z kwaśnym posmakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam jeszcze w lodówce resztki rabarbaru, więc może zrobię dziś podobny placek :P Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, szkoda by było tego nie wykorzystać :)

      Usuń
  8. Ja od tego roku uwielbiam kompot z rabarbaru, robiłam go całkiem sporo ostatnio, no i ciasta też są pyszne, Twoje wygląda pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem potrzeba czasu by się przekonać do pewnych rzeczy :)

      Usuń
  9. Oj ja chyba ostatnio jadłam takie ciasto z rabarbarem jak byłam dzieckiem. Wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam, zjadłabym z chęcią! :) Tej wiosny jadłam w restauracji genialną tartę z rabarbarem, bardzo mocno doprawioną korzennymi przyprawami, chili chyba też tak było. Odlot!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta propozycja brzmi pysznie, ciekawy jestem tego połączenia :)

      Usuń
  11. Pycha! Z chęcią zjadłabym kawałek :) U mnie też rabarbarowe wypieki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiem szczerze, że nie cierpię rabarbaru, ale w cieście czemu nie. Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też przekonuje jedynie w cieście :)

      Usuń