INSTAGRAM

czwartek, 23 lipca 2015

Placki warzywne

Witam Was Serdecznie

Lato w pełni owoce i warzywa zachwycają swym zapachem i smakiem, dlatego trzeba korzystać z tych dóbr ile tylko można. Nie raz w lato zajadam złociste placki ziemniaczane w różnych konfiguracjach, 
ale dzisiaj prezentuję Wam warzywne placki.

Potrzebne składniki:


Składniki na placki dla 2 osób

  • 3 duże ziemniaki
  • młoda cukinia
  • 3 marchewki
  • 100g mąki pszennej
  • czerwona cebula
  • pietruszka karbowana
  • szczypiorek
  • sól
  • pieprz
  • mieszanka suszonych przypraw
  • olej rzepakowy do smażenia

Obieramy ziemniaki, cukinię, marchewki i ścieramy na grubych oczkach, następnie dokładnie mieszamy. 


Wbijamy jajko, dodajemy posiekaną czerwoną cebulę i pietruszkę karbowaną i dodajemy mąkę. Dokładnie mieszamy zawartość miski 
i doprawiamy.


Smażymy na patelni na oleju rzepakowym.


Gotowe placki warzywne możemy zajadać bez żadnych dodatków 
lub z ulubionym domowym sosem.


39 komentarzy:

  1. Mniam! A do nich dip jogurtowo-czosnkowy...rozmarzyłam się ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zjadłem bez, ale zgadzam się, że byłby idealny do tych placków :)

      Usuń
  2. Prosto i smacznie to lubię! Chętnie wypróbuję zachęcający przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne! uwielbiam takie proste warzywne placuszki - dobre w sezonie na letni obiad, a do tego zdrowe - nic dodać, nic ująć! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzyłyby nam się takie polane jogurtem naturalnym :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozwoliłam sobie nominować Cię do Liebster Blog Award, będzie mi miło, jeśli przyłączysz się do zabawy :) www.daisydesire.blogspot.com/2015/07/249-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham warzywne placuszki, a zwłaszcza takie z dodatkiem cukinii;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukinia to jedno z moich ulubionych warzyw, więc sezon na nią mnie bardzo cieszy :)

      Usuń
  7. Jakież to proste, potrawa praktycznie za grosze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. takie placki są wspaniałego:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie fajne - rumiane, chrupiące i " kudłate"...takie są najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja akurat tak piekielnie głodna jestem, ale wstrzymuję się przed zjedzeniem czegokolwiek, bo już tak późno:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze robisz mnie wczoraj mój żołądek pokarał za późną kolację :/

      Usuń
  11. Wyglądają przepysznie i pewnie tak właśnie smakują - idealne na letnie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na śniadanie wolę jednak coś innego, ale na obiad to takie placki chętnie jadam :)

      Usuń
  12. Uwielbiam takie placuszki i często je robię, tylko, że bez ziemniaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja z ziemniakami lubię :D

      Usuń
    2. Ja też lubię z ziemniakami, ale z chęcią wypróbuję też wersję bez ziemniaków :)

      Usuń
  13. To już wiem, co zaserwuję jutro moim domownikom na obiad :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością będą im smakowały w Twoim wykonaniu :)

      Usuń
  14. To jest coś co kocham najbardziej - placki. Kiedyś robiłam podobne i Twój post mi o nich przypomniał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu chodzą mi po głowie, ale tym razem z samych ziemniaków na słodko ^^

      Usuń