Mój Instagram

niedziela, 16 sierpnia 2015

Ciaperkapusta, krążki cukinii w sezamie i groszek w strąkach

Witam Wszystkich

Lato trwa w najlepsze pomimo, że dzisiaj trochę deszczowo to jednak nadal duszno i ciepło. Warzywa stają się najlepszą opcją na obiad, dlatego też dzisiaj wykorzystując między innymi kapustę, cukinię zapraszam na letni obiad w sam raz na niedzielę i nie tylko. W groszek prosto z ogrodu zostałem uposażony podczas wizyty na wsi.


Składniki na danie dla 4 osób

Ciaperkapusta:
  • 8 średniej wielkości młodych ziemniaków
  • główka młodej kapusty
  • łyżka masła
  • cebula
  • pęczek koperku
Krążki cukinii w sezamie:
  • młoda cukinia
  • jajko
  • sezam
Groszek w strąkach:
  • 2 garście młodego grochu w strąkach
  • cukier
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżka oliwy

Obrane ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie, w drugim garnku poszatkowaną kapustę. Natomiast garnuszku w wodzie z dodatkiem cukru gotujemy groch w strąkach.


Drobno posiekany czosnek podsmażamy na oliwie.



Do czosnku dodajemy ugotowane strąki grochu i przez chwilę podsmażamy.


Cukinię obieramy i kroimy w krążki, następnie przygotowujemy salaterkę z roztrzepanym jajkiem i drugą z sezamem. Krążki obtaczamy w jajku, po czym sezamie.


Smażymy na rozgrzanym oleju rzepakowym, ja używam od dłuższego czasu kujawskiego i jestem zadowolony.


Ugotowane ziemniaki i kapustę umieszczamy w jednym garnku, 
po czym dodajemy posiekany koperek.


Następnie podsmażamy na maśle posiekaną cebulę.


Usmażoną cebulę dodajemy do ziemniaków i kapusty. Całość mieszamy i zagniatamy przy pomocy ugniatacza do ziemniaków. 

Na koniec życzę smacznego i zachęcam do skorzystania z innych przepisów.







  

28 komentarzy:

  1. Wyglądają super! Chętnie bym się skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to mam już problem rozwiązany z pomysłem na jutrzejszy obiad. Pychota jutro przetestuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze takiego przepisu na obiad nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukinia z sezamem to musi być dopiero ciekawe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jesteś ze Śląska? bo ja tak, a o ciaperkapuście nigdy nie słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jestem ze Śląska :), aż się dziwię, że nie słyszałaś bo to jedna z podstaw na śląskich stołach :)

      Usuń
  6. jadłam kiedyś smażoną cukinie, wiele osób się zachwyca dla mnie mdła i bez smaku :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zależy od sposobu przyrządzenia, ale przede wszystkim samej cukinii, która nie może być przerośniętym gigantem, bo staje się zbyt twarda, dlatego koniecznie młoda nie za duża cukinia spisuje się dobrze :)

      Usuń
  7. Wielowarzywny obiad bardzo nam się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kierunku warzyw jakoś mnie ostatnio ciągnie :)

      Usuń
  8. Oglądają zdjęcia poczułam zapach koperku... Warzywka w sam raz na taką pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koperek świetnie wzbogaca smakowo całość :)

      Usuń
  9. Ah, smażona, panierowana cukinia, to to, co lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie cukinia w każdej postaci jest pyszna :)

      Usuń
  10. Chętnie wypróbuję na jutrzejszy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale super pomysł! Ten sezam mnie najbardziej skusił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sezam co raz chętniej wykorzystuję w kuchni :)

      Usuń
  12. Ciaperkapusta kojarzy mi się z dzieciństwem i obiadkami u babci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak to jak najbardziej trafne skojarzenia :)

      Usuń