Mój Instagram

niedziela, 11 października 2015

Biszkopt z bitą śmietaną, jagodami, winogronem i galaretką cytrynową

Witam Was Serdecznie

Za oknem temperatura jest co raz mniej przyjazna, a lato stało się 
już tylko miłym wspomnieniem. Tęsknota za świeżymi owocami dojrzewającymi w promieniach letniego słońca sprawia, iż w moich myślach rodzi się chęć stworzenia, choć na chwilę odrobiny lata. Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to owoce te dostępne 
w sklepach, choć nie smakują już tak samo jak latem. Mój wybór padł na winogrono i jagody, które zamroziłem jeszcze na koniec lata. Same owoce to jednak nie wszystko, dlatego wybór padł na biszkopt, bitą śmietanę i cytrynową galaretkę przywodzącą mi na myśl słońce.

Potrzebne składniki:




Składniki na ciasto o średnicy formy 26cm

Biszkopt:

  • 250g mąki tortowej
  • 4 jajka
  • 150g cukru
  • cukier migdałowy

Bita śmietana:

  • kubeczek 30% śmietanki
  • cukier waniliowy
Wierzch ciasta:
  • 250g winogron
  • 150g jagód
  • 2 galaretki cytrynowe

Domowy biszkopt to swoista podstawa ciast z galaretką i kremami. 
Na początek oddzielamy białka od żółtek i ubijamy białka z cukrem migdałowym, który nada biszkoptowi smaku zbliżonego 
do marcepanu. 



Żółtka ucieramy wraz z cukrem w oddzielnej misce.



Żółtka dodajemy do ubitego białka i dokładnie mieszamy, 
po czym dodajemy przesianą mąkę. Mieszamy o uzyskania jednolitej konsystencji, po czym wlewamy do formy nasmarowanej masłem 
i obsypanej bułką tartą.



Biszkopt pieczemy w temperaturze 180 stopni około 35 minut. 



W tym czasie przygotowujemy galaretkę cytrynową i umieszczamy 
w lodówce, następnie ubijamy śmietankę wraz z cukrem waniliowym. 

Na upieczonym i ostygłym biszkopcie rozprowadzamy bitą śmietanę, na której umieszczamy winogrono i jagody. 



Na koniec zalewamy zastygającą galaretką i umieszczamy w lodówce do całkowite stężenia galaretki. 

Gotowe ciasto wyjmujemy z lodówki, wstawiamy wodę na herbatę 
i przed Nami upragniona chwila relaksu. Nie wiem jak Wy, 
ale ja chętnie w wolnej chwili lubię zjeść coś słodkiego i napić się jednej z ulubionych herbat. Nie mogę, dlatego też pozostawać obojętny wobec większej ilości czasu wolnego i uwielbiam spędzać 
go w mojej kuchni pełnej zapachów. 



28 komentarzy:

  1. Od zawsze mamy słabość do ciast z galaretką :D Twoje bynajmniej nie jest wyjątkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, galaretka przywodzi mi zawsze na myśl dzieciństwo :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Trzeba sobie jakoś ten chłodniejszy okres roku rozweselić :)

      Usuń
  3. Bardzo letni wypiek, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, i jak widać już tęsknię za latem :)

      Usuń
  4. Wygląda wspaniale i myślę, że też tak smakowało. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w sumie to by smakowało innym jest dla mnie najważniejsze w pieczeniu i gotowaniu, bo nie ma większej nagrody niż zadowolenie najbliższych :D

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Sam byłem mile zaskoczony jak dodatek w postaci cukru migdałowego może nadać taki smak :)

      Usuń
  6. Herbata i ciasto, to jest to! Zjadłabym chetnie takie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się herbata i ciasto to recepta na spędzenie mile wolnej chwili :)

      Usuń
  7. Wygląda wspaniale!

    Zapraszam do siebie ;-) www.make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń