INSTAGRAM

środa, 28 października 2015

Mus jabłkowy

Cześć Wszystkim

Jesień to prawdziwa bomba jabłek, dlatego też nie bez powodu Polska jest światową potęgą w eksporcie tych owoców. Osobiście należę 
do wielbicieli jabłek i chętnie je zajadam, jak i wykorzystują do ciast 
i przetworów. Zimowymi wieczorami mam jednak nie raz ochotę zasmakować tych jesiennych jabłek, a chociażby sięgając po domowe przetwory. Mus jabłkowy należy do jednych z moich ulubionych, dobry na kanapkę, naleśników czy placków ziemniaczanych na słodko.

Potrzebne składniki:




Składniki na 3 słoiczki

  • kosz jabłek
  • 200g cukru
  • limonka

Obieramy jabłka i kroimy na kawałki. Umyte umieszczamy w garnku wraz z cukrem i wstawiamy na ogień.


Jabłka stale mieszamy i przetrzymujemy na ogniu przez około 40 minut, kiedy to otrzymamy konsystencję przypominającą marmoladę. Do marmolady dodajemy sok z limonki i miksujemy na gładką masę przy pomocy blendera.


Umyte słoiczki napełniamy musem jabłkowym i zakręcamy. Słoiczki umieszczamy w garnku wyłożonym ścierkami i zalewamy wodą 
do 3/4 wysokości słoiczków. 


Po 10 minutach procesu pasteryzacji wyjmujemy słoiczki 
i pozostawiamy do wystygnięcia. Nakrętka słoiczka staje się wklęsła 
i mamy pewność, że nasz mus się nie zepsuje i ucieszy nas swoją słodyczą w zimowy wieczór.




30 komentarzy:

  1. Taki mus musi byc genialny! Na zimę jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimą tęskno mi za latem, więc chętnie sięgam wtedy po przetwory :)

      Usuń
  2. Dzień bez jabłka z cynamonem to dzień stracony :D Mamy pełno takich musów zrobionych w naszej spiżarce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłko i cynamon duet upodobany przeze mnie w wypiekach :D a tak to codziennie zjadam samo jabłko lub starte z marchewką :)

      Usuń
  3. Teraz jabłka są najlepsze do takich przetworów a zimą taki słoiczek ze spiżarni - to prawdziwy skarb:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, trzeba się przygotować na zimę :)

      Usuń
  4. Noo i takie smakołyki to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli jabłka, to ja bym zasypała je przyprawami korzennymi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie połączenie to akurat lubuję w wypiekach :)

      Usuń
  6. W mojej piwnicy stoi już sporo słoiczków z takim musem;)
    Nigdy nie jadłam placków ziemniaczanych z jabłkami. Ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania tego połączenia :)

      Usuń
  7. Mmm ale bym zjadła. Chyba jutro spróbuję zrobić :)

    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealny na zimę:) Szkoda, że nie mam piwnicy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety też nie mam, więc w kuchni pod stołem mam kosz na przetwory i na szafkach resztę poukładaną :)

      Usuń
  9. Przepadam za musem jabłkowym, mogę wyjadać łyżeczką prosto ze słoiczka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie przepadam za jabłkami ale mus jabłkowy z sosem waniliowym jest mega :)

    michalzlifestyleandfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam raz dżem i niestety mi popleśniał w słoikach :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ze słoikami różnie bywa :/, dlatego czasem się mi zdarzy nawet 2-kronie słoiki zagotowywać w garnku, aby nakrętka zaskoczyła

      Usuń
  12. Mus jabłkowy z kaszą manną *.* Wspomnienie dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ^^, pamiętam, albo ryż ze startym jabłkiem i cynamonem ^^

      Usuń