INSTAGRAM

środa, 11 listopada 2015

Zupa-krem z dyni

Witam Wszystkich Serdecznie

Sezon jesienno-zimowy niewątpliwie popycha nas w kierunku ciepłych dań i zup, które przede wszystkim rozgrzewają i dostarczają potrzebnych kalorii. W tym roku postanowiłem sięgnąć po dynię, 
która dotychczas źle kojarzyła mi się za sprawą tkwiących w pamięci kompotów z dyni z lat dzieciństwa. Sezon na zupy i jesień bogata 
w dynię to i czas na zupę-krem z dyni, która sprawiła, że zakochałem się w dyni.

Potrzebne składniki:


Składniki na zupę-krem dla 6 osób

  • mała dynia
  • pierś z kurczaka
  • 4 marchewki
  • 2 pietruszki
  • ćwiartka selera
  • liście pora
  • oliwa z oliwek
  • czerwona cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 bułki pszenne
  • 100g żółtego sera
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • natka pietruszki

3-litrowy garnek napełniamy wodą i wrzucamy pierś z kurczaka, pokrojone marchewki, pietruszki i seler w kostkę i liście pora. Gotujemy bulion, który będzie bazą dla naszej zupy-krem z dyni.


W tym czasie dynię obieramy ze skóry i oczyszczamy z miąższu 
i pestek, po czym kroimy w kostkę. Do ugotowanego już bulionu dodajemy pokrojoną w kostkę dynię i gotujemy jeszcze do zmięknięcia dyni. 


W tym czasie na patelni z dodatkiem oliwy z oliwek smażymy posiekaną cebule i czosnek. 


Usmażoną cebulę i czosnek dodajemy do zupy, po czym doprawiamy zupę solą i mieszamy. Zupę zdejmujemy z ognia i blenderem miksujemy na gładki krem.


Zupę-krem doprawiamy jeszcze odrobiną pieprzu i gałki muszkatołowej. Na koniec przygotowujemy grzanki, na patelnię wrzucamy pokrojone w kostkę bułki i starty żółty ser.


Do miseczki nabieramy zupy-krem, na wierzchu umieszczamy grzanki i posypujemy posiekaną natką pietruszki. Życzę wszystkim smacznego i zachęcam do skorzystania z jeszcze trwającego sezonu na dynię.


20 komentarzy:

  1. O tak zdecydowanie moje smaki, pysznie, zdrowo kolorowo. Dynia jest smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dla mnie też się stała jedną z ulubionych :)

      Usuń
  3. Oj ale apetycznie wygląda, serio!

    OdpowiedzUsuń
  4. My już dawno wyparłyśmy okropne kompoty z dyni jakie robiła nasza babcia :) Aktualnie kochamy dynię całym sercem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi w tym roku się udało i całe szczęście :)

      Usuń
  5. Nigdy nie próbowałam takiej zupy, ciekawa jestem smaku :) Z grzankami z pewnością smakuje wyśmienicie :)
    Zapraszam do obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania, bo sam nie wierzyłem, że może tak smakować :)

      Usuń
  6. Też robiłam taką zupę, tylko bez mięsa bo jestem wegetarianką:)

    whosmeb.blogspot.com - KLIKNIJ TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wersja bez mięsa też pyszna :)

      Usuń
  7. Ile już razy robiłam zupe krem z dynii...
    Wegańską oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę, że prawdziwa wielbicielka z Ciebie zupy-krem z dyni :)

      Usuń