INSTAGRAM

poniedziałek, 21 grudnia 2015

Makówki

Witajcie Moi Drodzy

Święta, święta już prawie są, została jeszcze tylko ostatnia prosta 
i wreszcie będą długo wyczekiwane Święta Bożego Narodzenia. Stoły pełne smakołyków, domy wypełnione gośćmi i prezenty pod choinką na czeka większość nas. Najbardziej ze świętami kojarzą mi się makówki, które pojawiają się na moim stole raz w roku z okazji Świąt Bożego Narodzenia. 

Potrzebne składniki:


Składniki na jedną miskę

  • 200g mielonego maku
  • litr mleka
  • 5 łyżeczek miodu
  • 2 łyżki cukru
  • 50g masła
  • 3 duże bułki
  • 20g kokosu
  • 3 garście orzechów włoskich
  • 50g migdałów
  • 100g moreli

Mleko z masłem i miodem wstawiamy na ogień 
i czekamy, aż się zagotuje.


Następnie dodajemy do mleka mielony mak i trzymamy na ogniu 
około 15 minut mieszając.


Bułki kroimy w kromki, którymi wykładamy spód miski. 
Następnie warstwę z bułki polewamy mlekiem z makiem.


Polaną już warstwę bułek posypujemy posiekanymi orzechami włoskimi, migdałami i morelami. 


Każdą warstwę posypujemy jeszcze kokosem i powtarzamy warstwy do chwili napełnienia miski. Nasze makówki gotowe, a my możemy się zabrać za przygotowanie innych potraw.






10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też, dlatego cieszę się na makówki :)

      Usuń
  2. U nas robi się kluski z makiem :D A do jeszcze ciepłego maku dodajemy małe kosteczki gorzkiej czekolady <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klusek z makiem jeszcze nie miałem okazji próbować, choć przypuszczam, że z tą gorzką czekoladą smakują wspaniale :)

      Usuń
  3. Nigdy nie jadłam makówek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania, jeśli będziesz miała okazję :)

      Usuń
  4. Ojej, nigdy nie jadłam takiego dania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie Ci dane spróbować :)

      Usuń