INSTAGRAM

sobota, 20 lutego 2016

Tort śmietanowo-bananowy

Witam Wszystkich

Niedawno wydawało mi się, że luty się dopiero zaczął, a tu już druga połowa miesiąca i mamy za sobą i tłusty czwartek i walentynki. Walentynki kojarzą mi się zazwyczaj z ogromną ilością słodkości, dlatego w tym roku postanowiłem uraczyć najbliższych tortem. Torty nie należą do moich mocnych stron i pewnie minie jeszcze wiele czasu za nim opanuję sztukę cukiernictwa, która niejednokrotnie mnie zachwyca. Nie chcąc poprzestawać jedynie na zachwycie staram się popracować nad ich wykonaniem, co stawiam sobie za długoterminowy cel.  

Potrzebne składniki:


Składniki na biszkopt o wymiarach formy 26cm

Biszkopt:
  • 350g mąki pszennej typ 450 (tortowej)
  • 250g cukru
  • 6 jajek
  • torebka cukru waniliowego
  • 2 łyżki kakao


Bita śmietana i banany:
  • 400ml śmietanki 30%
  • torebka cukru waniliowego
  • 3 banany

Polewa czekoladowa:
  • 2 łyżki masła
  • tabliczka gorzkiej czekolady

Rozdzielamy białka od żółtek, i ubijamy białka z cukrem waniliowym na sztywną pianę. 


Do żółtek dodajemy cukier i mieszamy do uzyskania jednolitej masy.


Do ubitych białek dodajemy żółtka z cukrem i mieszamy.


Nasz następny krok to dodanie przesianej mąki i dokładne wymieszanie całości.


Na koniec dodajemy kakao przesypane przez sitko i ponownie mieszamy całość.


Masę wlewamy do formy nasmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą, po czym umieszczamy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni i pieczemy przez około 40 minut.


Upieczony biszkopt pozostawiamy do wystygnięcia.


Ubijamy śmietankę wraz z cukrem waniliowym.



Biszkopt przecinamy na 3 krążki.



Dolni krążek smarujemy bitą śmietaną.



Następnie układamy na bitej śmietanie plasterki banana. 



Warstwę krążków z banana smarujemy jeszcze trochę bitą śmietaną, po czym kładziemy kolejny krążek biszkoptu i powtarzamy jeszcze raz cały proces. Trzeci krążek kładziemy na górę i umieszczamy tort 
w lodówce. W tym czasie przygotowujemy polewę 
z masła i czekolady. Wyjmujemy na chwilę tort z lodówki, 
aby posmarować górny krążek biszkoptu polewą czekoladową 
i możemy wierzch przyozdobić krążkami banana i kostkami czekolady. Wkładamy tort ponownie do lodówki, aby polewa stwardniała.


Gotowy tort pozostaje już tylko postawić na stole i zajadać. Biszkopt 
w połączeniu z bitą śmietaną z wyczuwalnym posmakiem wanilii, 
do tego banany i chrupiąca polewa czekoladowa na wierzchu podbije serce nie jednej osoby.










62 komentarze:

  1. jeszcze nigdy nie zrobiłam tortu...jakoś tak same placki i placki- a widzę, że to wcale nie jest takie strasznie trudne:) czym ty to tak ładnie porozcinałeś- zwykłym nożem? Ja bym pewnie pokaleczyła cały biszkopt xD
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłem to rozcinania biszkoptu noża z ząbki przeznaczonego do pieczywa :) Najlepiej przed rozcięściem zaznaczyć sobie w około linię i później według niej ciąć :)

      Usuń
  2. Smacznie wygląda :D Ale u mnie w domu mało kiedy robi się torty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też nie często się zdarzają :)

      Usuń
  3. Łatwy w wykonaniu i na pewno smaczny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kuchni stawiam na proste rozwiązania :)

      Usuń
  4. Może być smaczny, choć śmietankowych nie lubię. Kocham za to banany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy jest inny na szczęście, ale banany też uwielbiam :)

      Usuń
  5. Wygląda apetycznie i nie jest b. trudny do zrobienia; tak lubię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyznaję zasadę, że najlepsza opcja to prosto i smacznie :)

      Usuń
  6. Cudowny torcik :-) uwielbiam takie połączenia smakowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Banany i ta czekolada - pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  8. Torty są wymagające ale efekt końcowy nawet jeżeli nie jest do końca taki jak sobie wymarzliśmy to zawsze cieszy i smakuje świetnie :D Biszkopt z bananami i czekoladą zawsze smakuje wybornie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze podziwiam Wasze torty, które są swoistym arcydziełem :D

      Usuń
  9. Zdecydowanie trafiłeś w moje smaki;) Ja bardzo lubię piec torty, choć zwykle nie wyglądają jak te z cukierni;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to podziwiam sztukę cukiernictwa, jednak wolę te domowe arcydzieła :)

      Usuń
  10. Mmm, ale rozpusta! Połączenie smaków idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, lubię też połączenie bananów, czekolady i bitej śmietany z naleśnikami :)

      Usuń
  11. Uwielbiam połączenie śmietany z bananami, do tego jeszcze polewa czekoladowa, jak dla mnie tort wygląda wspaniale ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładnie się prezentuje ;) Ja jednak nie przepadam za tortami,a już nie tknę takich z bitą śmietaną:)

    OdpowiedzUsuń
  13. szaleństwo, z Ciebie pracuś i perfekcjonista, naprawdę tak się prezentuje, że człowiek aż ma ochotę zanurzyć palca do środka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam nie przesadzajmy, po prostu robię to, co lubię :)

      Usuń
  14. Odchudzam się i właściwie nie powinnam czytać takich postów... Miałam założenie, że będę omijała wszystkie wpisy o słodyczach, ale jakoś mi nie wyszło... Bardzo lubię takie torty z bananami i śmietaną :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je lubię, ale uświadomiłaś mi właśnie fakt, że warto się zastanowić nad spróbowaniem swoich sił w przygotowaniu jakiś bardziej dietetycznych słodkości :)

      Usuń
  15. Podoba mi się taki torcik z owocami ;) super przepis !

    Jeśli mogę prosić o kliknięcie chociaż w jeden link, bardzo mi pomożesz;)
    http://zlota-orchidea.blogspot.com/2016/02/czesc-wszystkim-nie-byo-mnie-tu-az.html
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten torcik jest cudowny! banany to jeden z moich ulubionych składników do wypieków, u mnie dziś też bananowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za zbieg okoliczności :D A może to już początek rządów bananów, haha :)

      Usuń
  17. nie no, tort wygląda dobrze, bardzo dobrze! :) Nie widzę w nim żadnych złych cech :)
    Dobre połączenie smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, starałem się jak tylko potrafię :)

      Usuń
  18. Zamiast z masłem, proponuję zrobić polewę z mlekiem. I nie łączyć składników w zbyt wysokiej temperaturze, żeby polewa nie straciła blasku.
    Twój biszkopt wyszedł piękny, ja zupełnie nie mam do nich talentu.

    Czekolad i banany to zawsze dobre połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polewę w wariancie z masłem wyniosłem z rodzinnego domu :) Ale wersja z mlekiem wydaje się ciekawa i z pewnością ją spróbuję :)

      Usuń
  19. kiedy zapraszasz na kawę i ciacho?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie jestem na szkoleniu w Gdańsku, ale po powrocie z chęcią :)

      Usuń
  20. Takie połączenia bardzo lubie :)) wyglada mega smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Smakowicie ten torcik wygląda :)
    Ćwiczenie czyni mistrza - im więcej będziesz piekł, tym lepiej będą wychodzić :) Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :), no tak pieczenie to jedyna droga do postępu w tej dziedzinie :)

      Usuń
  22. Cudowny torcik. Super połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zapowiada się super. Taki śmietanowo-czekoladowy tort z bananami chętnie zjadłabym do kawki na śniadanie, obiad i kolację! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nic nie szkodzi na przeszkodzie byś mogła zjeść :)

      Usuń
  24. Super wygląda i napewno pysznie smakuje. Muszę spróbować zrobić w wolnej chwili. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo od czasu do czasu trzeba sobie trochę życie osłodzić :D

      Usuń
  25. Tortu nie jadłem chyba kilka lat. Idą święta, więc oprócz sernika może będzie też mały torcik. Kto wie. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. prezentuje sie wysmienicie! az zaluje ze nie mam teraz urodzin :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze trzeba mieć urodziny, by sprawić sobie tort :)

      Usuń
  27. Wow!!! Zjadałbym! Ponieważ tak łatwo nie tyję, to zjadałbym bardzo dużo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam jak będę piekł znowu :)

      Usuń