INSTAGRAM

piątek, 4 marca 2016

Sałatka ziemniaczana, marchewka w sezamie i seler w bułce tartej

Witam Wszystkich Serdecznie

 Szkolenie w Gdańsku już za mną, i chociaż przełom lutego i marca, 
to nie jest wyśniony czas na pobyt w tej części naszego kraju, 
to pomimo niskiej temperatury i wiatru morze ma swój urok. Szczerze mówiąc każdemu polecam, choć raz wybrać się nad morze o tej porze roku, bez wątpienia wielkim plusem jest brak tłumów, a co się z tym wiąże błogi spokój. Nie będę jednak oszukiwał, że nie zatęskniłem 
za domem, no i gotowaniem. Na początek postanowiłem posprzątać moją kuchnię, a potem zabrać się za gotowanie, którego efektem stał się warzywny obiad składający się z sałatki ziemniaczanej, marchewki w sezamie i selera w bułce tartej. 

Potrzebne składniki:




Składniki na obiad dla 2 osób

Sałatka ziemniaczana:
  • 6 średniej wielkości ziemniaków
  • 4 rzodkiewki
  • 4 ogórki kiszone
  • cebula
  • oliwa z oliwek
  • łyżka octu winnego
  • suszony koperek
  • pieprz
  • sól
Seler w bułce tartej:

  • seler
  • bułka tarta
  • jajko
  • sól
  • olej rzepakowy do smażenia
Marchewka w sezamie:

  • 2 marchewki 
  • sezam
  • sól
  • jajko

W jednym garnku gotujemy obrane ziemniaki w osolonej wodzie, natomiast w drugim obrane marchewki i selera pokrojonego w krążki.


Rzodkiewki i ogórki kiszone kroimy w kostkę, a ugotowane ziemniaki 
w większą kostkę. 


Posiekaną cebulę smażymy na oliwie z oliwek.


Do pokrojonych ziemniaków, ogórków kiszonych i rzodkiewek dodajemy usmażoną cebulę, łyżkę octu winnego, posypujemy suszonym koperkiem i doprawiamy pieprzem. Na koniec całość mieszamy.


Krążki ugotowanego selera obtaczamy w jajku, następnie w bułce tartej.


Krążki selera smażymy na rozgrzanym oleju rzepakowym.


Ugotowane marchewki w połowie przecinamy na dwie części, 
które obtaczamy w jajku i sezamie. Smażymy je również na oleju rzepakowym jak krążki selera.


Wszystkie elementy naszego obiadu już gotowe, pozostaje jedynie nakładać na talerz i zajadać. Sałatka ziemniaczana przełamana kiszonymi ogórkami i wyczuwalnym koperkiem, przyjemne w smaku 
i z chrupką panierką krążki z selera i marchewki z sezamem, to smaki, które bez wątpienia pobudzą w nas apetyt. 





46 komentarzy:

  1. Całkiem niezłe, szczególnie ten seler! Więcej doświadczeń mam z naciowym, więc może teraz zrobię taki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja z kolei odwrotnie więcej w mojej kuchni korzenia selera :)

      Usuń
  2. Fajny pomysł na obiad, gdy w lodówce świeci pustkami;) Na pewno skorzystam z tego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba sobie jakoś radzić, a że same warzywa wpadły w moje ręce to i takie są efekty :)

      Usuń
  3. Pysznie wygląda :D
    Muszę kiedyś skorzystać z twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, stale pracuję nad tym, by były lepsze :)

      Usuń
  5. Super, że wyjazd się udał :) Fajny sposób na seler :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, takiego sposobu na seler nie znałam.

      Usuń
    2. Uznałem, że skoro tyle warzyw można usmażyć w panierce to, dlaczego by nie selera :)

      Usuń
  6. przyznam, że marchewka wygląda smakowicie, pewnie to dlatego, że bardzo lubię sezam! Myślałeś kiedyś o zostaniu prywatnym kucharzem? ;)

    http://6mkwadrat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W domu wcielam się w taką rolę i moi bliscy nie narzekają :D, to świetny sposób na odstresowanie się :)

      Usuń
  7. żeby mój M. przygotowywał mi takie rarytasy:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz mu to jakoś zasugerować :D

      Usuń
  8. seler mnie zaintrygował, aż spróbuję zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, seler w takiej postaci smakuje naprawdę dobrze :)

      Usuń
  9. selera nigdy w takiej postaci nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. wszystkich zaintrygował seler- a ja za to zachwyciłam się marchewką! nawet by mi do głowy nie przyszło panierować jej w sezamie! jestem bardzo ciekawa takieg połączenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam sezam, dlatego staram się go jakoś przemycać w kuchni, może nie jest najprzyjaźniejszą panierką, bo jak widać część tracimy podczas smażenia, ale smak wynagradza wszystko :)

      Usuń
  11. Bardzo fajna ta sałatka ci wyszła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :), w tym roku stwierdzam, że mam istnego hopla na punkcie ogórków kiszonych, dlatego też taka sałatka :)

      Usuń
  12. Nienawidzę marchewek, ale chcę ugryźć tą w sezamie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wręcz przeciwnie je ubóstwiam, czasami wręcz do przesady, haha

      Usuń
  13. Ciekawa propozycja, aczkolwiek wolę warzywa w surowej postaci, soku, ewentualnie w zupie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surowe warzywa to wolę jednak latem :)

      Usuń
  14. Mniam, mniam...jak zawsze. Zazdroszczę talentu do gotowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miało być na końcu :)

      Usuń
    2. A tam, myślę, że jeszcze go w sobie odkryjesz :D

      Usuń