INSTAGRAM

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Pizzerinki

Cześć Wszystkim

Dzisiaj mam dla Was propozycję, która świetnie sprawdza się 
na spotkaniach ze znajomymi czyli pizzerinki. Pizze w wersji mini mile widziane są w towarzystwie sałatek i innych drobnych przekąsek, 
w takim towarzystwie czują się świetnie , a i sami goście chętnie je zajadają. Przyznam się szczerze, że i ja nie mogę się już doczekać kiedy będę mógł je znowu zrobić, bo są niewielkie i po prostu pyszne.

Potrzebne składniki:

janusz bartoszek blog

Składniki na 12 sztuk

Ciasto:
  • 300g mąki pszennej
  • 150g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 50g drożdży
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • pół szklanki zimnej wody
  • pół szklanki ciepłej wody
Dodatki:
  • przecier pomidorowy 
  • suszona bazylia
  • oliwa z oliwek
  • cebula
  • biała papryka
  • 4 ogórki kiszone
  • brokuł
  • salami
  • ser gouda w plastrach


Do miski dodajemy obie mąki i drożdże, dokładnie mieszamy, następnie dodajemy oliwę z oliwek, cukier i sól i ponownie mieszamy. Do ciasta dolewamy zimną wodę i zaczynam wyrabiać ciasto, 
po czym dodajemy ciepłą i wyrabiamy dalej.

janusz bartoszek blog

Ciasto zakrywamy i pozostawiamy do wyrośnięcia. My w tym czasie szatkujemy cebulę i smażymy ją na oliwie z oliwek i gotujemy różyczki brokuła w osolonej wodzie.

janusz bartoszek blog

Ciasto dzielimy na mniejsze kulki, które następnie rozwałkowujemy. Każdy placek smarujemy z wierzchu przecierem pomidorowym 
i posypujemy suszoną bazylią, następnie umieszczamy na nim trochę smażonej cebuli, pokrojonego w kostkę ogórka kiszonego i resztę składników na wierzch. Na koniec oczywiście każdą pizzerinkę przykrywamy plasterkiem sera. 

janusz bartoszek blog

Pizzerinki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia 
i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 
przez około 30 minut.

janusz bartoszek blog

Nasze pizzerinki są już gotowe, chrupiące ciasto w połączeniu 
z naszymi ulubionymi dodatkami zagwarantuje nam zadowolenie naszych gości jak i nasze.

janusz bartoszek blog


58 komentarzy:

  1. Ja piekę nieco inaczej. Robię zwykłe ciasto na pizzę, smaruję sosem pomidorowym, posypuję serem mozarellą, czasem daję też salami czy szynkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To uważam za największą zaletę przygotowywania jedzenia, że każdy robi po swojemu i dzięki temu nie trzeba obawiać się nudy :)

      Usuń
  2. Czasem robię coś podobnego moim facetom (synowi i mężowi ;)), tylko z inną górą. Przyjrzę się tej twojej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowolność składnikowa, jeśli chodzi o górę jest w tym najlepsza :)

      Usuń
  3. cudowne na solidną kolację:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi teraz uświadomiłaś, że przecież kolacja jeszcze przede mną :)

      Usuń
  4. Domowa pizza to jest to! :) Sama ostatnio robiłam takie mini, tylko bez drożdży. ale tym dodatkiem korniszonów mnie zaskoczyłeś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórki kiszone czy konserwowe wzbogacają smakowo całość, dlatego nie wyobrażam sobie pizzy czy pizzerinek bez nich :)

      Usuń
  5. Oj tak, to świetna przekąska na przyjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. do schrupania w sam raz - bardzo podzielne i smakowicie wyglądające:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie malutkie pizze, idealnie sprawdzają się na kolację ze znajomymi a także jako przekąska. Chętnie wypróbuje przepisu i spróbuje zaskoczyć swoich znajomych:)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealna przekąska na imprezę. Bez dwóch zdań. Pierwszy raz spotykam się z ich domową wersją i jestem nimi zachwycona. Wyglądają bardzo apetycznie, aż nabrałam na nie ochoty, a że przyjęcie w gronie znajomych już w najbliższy weekend to dzięki Tobie mam już pomysł na pierwszą przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonany, że Twoje przekąski odniosą duży sukces na tym przyjęciu :)

      Usuń
  9. Będę musiała się pokusić i je zrobić :) ciekawe czy mi wyjdą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdą, wyjdą jestem o tym przekonany :)

      Usuń
    2. Nie wiesz jaką jestem ciapą w kuchni :D

      Usuń
    3. A tam, jeszcze odnajdziesz w sobie takie zdolności :)

      Usuń
  10. Super przepis !
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam połączenie tych dwóch mąk w wypiekach, sprawiają, że ciasto jest bardziej "ciężkie" co mi strasznie odpowiada, bo pizza (czy pizzerinka nawet) nie może być pampuchem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co raz częściej wykorzystuję w kuchni właśnie taką mieszankę :)

      Usuń
  12. Rzeczywiście, połączenie dwóch mąk jest fajne! Ja czasem tak robię w pizzy, a czasem do pszennej daję szczodrze otręby. Super danie na imprezę i na kolację :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ pyszności :) Jutro wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kuszące, uwielbiam takie maleństwa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniam, ale mi apetytu narobiłeś, uwielbiam je:)

    OdpowiedzUsuń
  16. fajny pomysł na imprezową przekąskę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie wyglądają. I właśnie teraz zrobiłam się głodna i bym je schrupała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie, byś sobie zrobiła takie :)

      Usuń
  18. sprawiasz, że jestem głodna! :D uwielbiam takie dania :)
    obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. no nie :D wpadam na żarcie do Ciebie;D

    OdpowiedzUsuń
  20. pomysł - rewelacja! wygląda smakowicie;)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobra koncepcja, bo proste, smaczne i do zjedzenia od razu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powtórzę się pewnie po raz n-ty, ale proste rozwiązania lubię najbardziej :)

      Usuń
  22. Pizzerinki z brokułem? To musi być extra połączenie ;) Super, że są bogate w dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak brokuł świetnie się do nich nadaje :D

      Usuń
  23. Super przepis, muszę kiedyś spróbować przy okazji jakiegoś spotkania ze znajomymi u mnie. ;DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, sama się przekonasz, że znikną szybciej niż je zrobisz :)

      Usuń
  24. zjadłbym takich 10 :P ... pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, istny pożeracz pizzerinek z Ciebie :)

      Usuń
  25. Z warzywami musiały smakować świetnie - uwielbiam zapiekane brokuły :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mniam. Uwielbiam pizzę. Te maleństwa wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Z samego wyglądu nie zgadłabym, ze to mini pizze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brokuł sprawia, że wyglądają nietypowo :)

      Usuń
  28. aż ślinka leci :) takie pyszności robisz :P

    OdpowiedzUsuń