INSTAGRAM

wtorek, 24 maja 2016

Zupa burakowa

Cześć Wszystkim

Ostatnio nie było mnie tutaj dość długo z powodu zbliżającego się końca moich studiów, jak i szkoły policealnej. Wiele zarwanych nocy już za mną, a pewnie i niejedna przede mną, ale mogę Wam już obiecać większą aktywność na blogu. W okresie natłoku zajęć i pracy najchętniej sięgam po pożywne zupy, a i nie będę ukrywał faktu,
 że ich wielką zaletą jest brak konieczności ślęczenia nad garnkiem cały czas. Tym razem wybór padł na  zupę burakową, ponieważ buraki należą do moich ulubionych warzyw i uważam, że w dzisiejszych czasach nie doceniamy przedstawicieli tego warzywa.  

Potrzebne składniki:


janusz bartoszek blog


Składniki na zupę w 3 litrowym garnku

  • pierś z kurczaka
  • 4 marchewki
  • 4 buraki
  • 3 pietruszki
  • pół selera 
  • kawałek pora
  • 4 duże ziemniaki
  • cebula
  • łyżka masła
  • sól pieprz

Do garnka wkładamy pierś z kurczaka, pokrojone marchewki, pietruszki, buraki, 2 ćwiartki selera, kawałek pora i zalewamy wodą prawie, że do pełna, następnie gotujemy przez około 40 minut. 

janusz bartoszek blog

Po 40 minutach gotowania, do zupy dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki i gotujemy jeszcze przez 15 minut.

janusz bartoszek blog

W tym czasie posiekaną cebulę smażymy na maśle.

janusz bartoszek blog

















Usmażoną cebulę dodajemy do zupy, doprawiamy solą i pieprzem,
 po czym gotujemy jeszcze przez około 5 minut. Nasza burakowa 
już gotowa, dlatego pozostaje mi życzyć Wam smacznego 
i zapytać: czy Wy też lubicie buraki?

janusz bartoszek blog

10 komentarzy:

  1. Buraków nie lubię, ale lubię pożywne zupy i ostatnio zrobiłam cytrynowo -kurczakową, która jest jakąś narodową zupą grecką. Zupa jest bardzo zdrowym jedzeniem i słusznie prawisz o jej zaletach:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm zupa cytrynowo-kurczakowa brzmi naprawdę intrygująco :D

      Usuń
  2. No na zupkę burakową to byś mnie nie poderwał. Tych warzyw jakoś nie lubię, zostało mi to z dzieciństwa i nie widzę możliwości zmiany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak mam z brukselką :), ale buraki za to uwielbiam od dzieciństwa :)

      Usuń
  3. Normalnie jakbyś nas w kuchni podglądał, bo my bardzo często sięgamy po buraki właśnie w formie zupy (ale bez mięsa u nas) :D Choć ostatnio mamy fazę na krem z selera, pietruszki z burakami! Jakie to dobre:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No u mnie też burak w kuchni jest obecny :D a krem z selera to bym zjadł :)

      Usuń
  4. Zupa burakowa brzmi bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  5. za burakami nie przepadam chociaż samą zupę bym wypił :)

    OdpowiedzUsuń