Mój Instagram

poniedziałek, 27 czerwca 2016

Koktajl truskawkowa bomba witaminowa

Witajcie Moi Drodzy

Ostatnio moja dieta z przyczyn zdrowotnych opiera się głównie 
na warzywach i owocach, dlatego owocowe koktajle stały się dla mnie świetnym sposobem na upały i nie tylko. Zazwyczaj jak w naszym kraju ktoś robi koktajl to wiąże się to z owocami z dodatkiem mleka bądź maślanki, ja natomiast zdecydowanie bardziej wolę koktajl 
z samych owoców z dodatkiem liści mięty bądź melisy. Niewątpliwie zaletom takiego koktajlu jest zawartość witamin, świetny smak 
i po schłodzeniu w lodówce staje się idealnym sposobem na upały.

Potrzebne składniki:


janusz bartoszek blog


Składniki na 1 litr koktajlu 

  • 1kg truskawek
  • 2 banany
  • 2 kiwi
  • kilka świeżych liści mięty
  • kilka świeżych liści melisy

Umyte truskawki bez szypułek, kawałki banana i kiwi, umyte listki mięty i melisy umieszczamy w pojemniku do zmiksowania. Najlepiej wybrać taki z nakładaną osłonką na wierzchu zapobiegającą nierozpryśnięciu koktajlu po kuchni podczas miksowania. 

janusz bartoszek blog

Miksujemy dokładnie zawartość pojemnika do uzyskania jednolitej konsystencji.

janusz bartoszek blog

Gotowy koktajl umieszczamy na kilka godzin w lodówce 
do schłodzenia, a potem możemy się już tylko rozkoszować naszą truskawkową bombą witaminową w domu, jak i zabrać ją ze sobą. 

Lubicie koktajle owoce?

janusz bartoszek blog









  

6 komentarzy:

  1. Pyszny koktajl, który śmiało może zastąpić śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. W Stanach też robią na maślance, to nie musi być od razu polskie przaśne jadło, ha ha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nie wiedziałem, ja takie wnioski wyciągnąłem po koktajlach mojej rodziny i znajomych :)

      Usuń