Mój Instagram

niedziela, 4 września 2016

Makaron razowy z duszonymi warzywami

Cześć Wszystkim

Nie od dziś wiadomo, że makaron jest dobrą opcją, gdy nie mamy sił ani ochoty siedzieć 
za długo nad garami. Moja dzisiejsza propozycja na obiad z makaronem w roli głównej to makaron z warzywami w letnim wydaniu, ponieważ warto korzystać z jeszcze trwającego sezonu na świeże warzywa. Tradycyjny makaron zamieniłem jednak na razowy, który ma więcej błonnika i jest bardziej wartościowy, a niżeli zwykły. Warto zwracać uwagę na jakość jedzenia, 
które spożywamy, by później uniknąć częstych wizyt u lekarza.

Potrzebne składniki:

jak zrobić makaron z warzywami

Składniki na danie dla 3 osób

  • 300g makaronu pene razowego
  • młoda cukinia
  • burak
  • 2 marchewki
  • żółta papryka
  • pół kalafiora
  • sól
  • oliwa z oliwek

Pokrojone w kostkę marchewki, burak, cukinię i paprykę wraz z różyczkami kalafiora umieszczamy w głębokiej patelni z dodatkiem oliwy i wstawiamy na ogień. Makaron natomiast gotujemy w tym czasie w osolonej wodzie.

makaron z warzywami

Warzywa na patelni dusimy pod przykryciem przez około 25 minut mieszając od czasu 
do czasu, a przed samym końcem trochę solimy. Przyprawy ograniczyłem tylko do soli, ponieważ z duszonych warzyw uwalniają się ich własne walory smakowe, w szczególności burak i papryka wpływają na smak na całości. 

pomysł na makaron z warzywami

Duszone warzywa mieszamy z ugotowanym makaronem, a potem to już pozostaje tylko zabrać się za jedzenie. Lubicie makaron z warzywami?

makaron razowy z duszonymi warzywami



20 komentarzy:

  1. jesienią warto jeść warzywa na potęgę,by nie kichać nadmiernie:) Smakowite danie;0

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) starałem się, aby tak było :)

      Usuń
  3. Wow, mega smacznie i zdrowo to wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne danie, nowością jest dla mnie dodatek buraka do makaronu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Burak naprawdę świetnie się do tego nadaje :)

      Usuń
  5. Też przestawiłam się na razowy makaron, właśnie taki z warzywkami robię , kiedy nie mam czasu gotowac. Zdrowe, proste i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra decyzja bez wątpienia, a za zwykłym makaronem jakoś nie tęsknię :)

      Usuń
  6. ja lubię makaron pod każdą postacią:)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak zwykle nie lubię makaronów to na to danie bym się skusiła;)

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest to czym zajadam się ostatnio. Makaron razowy i warzywka. Przepis sobie wykorzystam, bo jedzonko wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię taką wersję makaronu na obiad :)

      Usuń