Mój Instagram

poniedziałek, 12 września 2016

Letnia sałatka z ziemniaków i i różyczki kalafiora w panierce

Witajcie Moi Drodzy

Wrzesień ostatnio nas po prostu rozpieszcza letnią pogodą, dlatego aż chce się jeść dużo warzyw i owoców. Moja dzisiejsza propozycja obiadowa, dlatego też jest utrzymana w letnim klimacie. Przygotowałem letnią sałatkę z ziemniaków i różyczki kalafiora w panierce. Ziemniak jest jednym z  nieodłącznym elementem polskiej kuchni, co w ostatnich latach bardzo się zmieniło, ponieważ konsumpcja tego warzywa stale spada. Nie należy się jednak obawiać jedzenia ziemniaków, ponieważ są źródłem potasu, magnesu, błonnika i witamin. Ziemniaki nie muszą wcale równać się nudzie, dlatego mam nadzieję, że dzisiejsza sałatka będzie tego dowodem. 

Potrzebne składniki:

co zrobić na obiad

Składniki na obiad dla 3 osób

Letnia sałatka z ziemniaków:
  • 12 młodych ziemniaków średniej wielkości
  • 3 ogórki gruntowe
  • 7 rzodkiewek
  • 50g szpinaku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz
  • zielona pietruszka
Różyczki kalafiora z panierce:
  • kalafior
  • sól
  • jajko
  • pełnoziarnista mąka pszenna
  • olej rzepakowy do smażenia

Obrane ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie.

gotowane ziemniaki

Ugotowane ziemniaki kroimy na mniejsze kawałki i umieszczamy w misce. Obrane ogórki 
i rzodkiewki kroimy w kostkę, dodajemy do ziemniaków i mieszamy całość. 

pomysł na sałatkę z ziemniaków

Do sałatki dodajemy umyty świeży szpinak, posiekaną zieloną pietruszkę i oliwę z oliwek, 
po czym mieszamy. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem.

Różyczki kalafiora gotujemy w osolonej wodzie.

co zrobić z kalafiorem

Ugotowane różyczki kalafiora obtaczamy najpierw w jajku, a następnie w mące.

kalafior z panierce

Tak przygotowane różyczki kalafiora smażymy na patelni z rozgrzanym olejem rzepakowym.

janusz bartoszek blog

Usmażone różyczki wykładamy na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Nasz obiad gotowy, dlatego życzę Wam smacznego. 

Lubicie ziemniaki?

letnia sałatka z ziemniaków i różyczki kalafiora w panierce


14 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczny obiad, szczególnie kalafior mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Starałem się, jak tylko mogłem, by tak było :)

      Usuń
  3. Nie pomyślałyśmy żeby kalafiora zrobić w panierce :) Talerz pełen pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny, warzywny obiadek, zjadłabym z chęcią:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam - różyczki z kalafiora <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadałabym szczególnie, że ostatnio uwielbiam warzywa. Zamówiłam książkę z przepisami wege. Zapewne będzie zbierała kurz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wierzę, że z warzywami sobie poradzisz :)

      Usuń