INSTAGRAM

piątek, 4 listopada 2016

Wegańska zupa-krem z dyni

Cześć Wszystkim

 Ostatnio pojawiły się zapytania o przepis z dynią w roli głównej, dlatego wychodząc im 
na wprost dzisiaj mam dla Was przepis na wegańską zupę-krem z dyni. Rok temu pojawił już na moim blogu przepis na zupę-krem z dyni, jednak w wersji z piersią z kurczaka 
i grzankami, natomiast w tym roku postawiłem na lżejszą wersję zupy-krem z dyni. Zupa 
z dyni doskonale sprawdzi się w chłodniejsze listopadowe dni, jak i zachwyci swoim smakiem. 

Potrzebne składniki:

przepis na zupę z dyni

Składniki na zupę w 3l garnku

  • dynia 1,5kg
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 2 pietruszki
  • 6 marchewek
  • pęczek zielonej pietruszki
  • sól
  •  pieprz
  • gałka muszkatołowa

Obrane marchewki, pietruszki, seler i pora umieszczamy w garnku, który napełniamy wodą 
i gotujemy całość przez około 40 minut na niewielkim ogniu. Warzywny wywar to podstawa zupy z dyni, która wpływa na jej smak, ponieważ dynia sama w sobie jest mdła. 

przepis na warzywny wywar

W między czasie kroimy dynię na ćwiartki, ponieważ ułatwi nam to obranie dyni i usunięcie 
z niej środka wraz z nasionami. Tak przygotowaną dynię kroimy w kostkę.

co zrobić z dyni

Do gotującego się wywaru warzywnego dodajemy pokrojoną w kostkę dynię i gotujemy zupę do momentu, aż dynia będzie miękka. 

przepis na wegańską zupę z dyni

Na koniec gotowania zupy doprawiamy ją solą, pieprzem i gałką muszkatołową, 
następnie pozostawiamy do wystygnięcia, aby móc zmiksować zupę przy pomocy blendera. Pozostaje Nam jeszcze dodać do zupy-krem posiekaną zieloną pietruszkę, która doskonale wzbogaca smak zupy. 

A Wy pod jaką postacią lubicie dynię najbardziej?

zupa-krem z dyni





8 komentarzy:

  1. My dynię uwielbiamy pod każdą postacią (no może nie tą marynowaną) :D Się zgraliśmy bo własnie na jutro mamy zaplanowaną identyczną zupę jaką zrobiłeś! Nawet przed chwilą wróciłyśmy z zakupów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sezon na dynię to nie mogłoby być inaczej :)

      Usuń
  2. No nieee, Janusz! przepadłeś mi gdzieś na szarym końcu linków. Teraz robię porządki i sprawdzam czemu ludziska długo nie piszą. Przeoczyłam notkę o nowym blogu i tak oto dopiero dziś po kilku miesiącach się zorientowałam, że zmieniłeś adres. Brawo ja! Ale już sobie to poprawiam:) Zupa wygląda super. cieszę się, że nie ma w niej imbiru i np pomarańczy bo z takiego przepisu korzystałam i się totalnie do tej zupy zraziłam. Jest jednak nadzieja, że rozmiłuję się w zupie dyniowej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam raczej nie byłby chętny do zupy z dyni w wersji z pomarańczą i imbirem, więc mamy podobnie :)

      Usuń
  3. dynia jest pyszna, więc zupa by mi zasmakowała :)

    OdpowiedzUsuń