INSTAGRAM

piątek, 2 grudnia 2016

Ciasto z jabłkami i śliwkami

Witam Wszystkich

Grudzień nadszedł szybciej niż przypuszczałem i choć niesie ze sobą za zwyczaj mniej przyjazną pogodę to muszę przyznać, że to jeden z moich ulubionych okresów w roku. Grudzień za sprawą Świąt Bożego Narodzenia jest jedyny w swoim rodzaju i chłód nawet mniej mi przeszkadza. Biała pierzyna na zewnątrz, o ile jest, bo jak wszyscy wiemy 
w ostatnich latach trudniej o śnieg w grudniu. W tym roku rozpoczął się naprawdę biało, niestety szybko się to zmieniło. Pogoda to jednak nie wszystko, ponieważ wkoło możemy poczuć już zbliżające się święta. Świąteczne ozdoby, piękne witryny sklepowe, zapach pierwszych pieczonych pierniczków, wielkie porządki, poszukiwania prezentów i nieśmiertelne świąteczne piosenki obwieszczają Nam zewsząd, że to już grudzień, a święta nadejdą szybciej niż przypuszczamy. Wniosek nasuwa się jeden, grudzień na blogu rozpocząć może tylko 
i wyłącznie przepis na ciasto.

Potrzebne składniki:

jak zrobić ciasto ze śliwkami

Składniki na ciasto o wymiarach formy 24cm x 40cm

  • 2 jabłka
  • 15 śliwek
  • 1/2kg pełnoziarnistej mąki pszennej
  • 150g cukru trzcinowego
  • 100g masła
  • szklanka mleka
  • 2 łyżeczki bio proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • torebka cukru waniliowego
  • cukier puder

Mieszamy mąkę, cukier, proszek do pieczenia, dodajemy masło i żółtka, po czym zagniatamy.

przepis na ciasto ze śliwkami

Do masy dodajemy jeszcze mleko i ponownie zagniatamy, natomiast w osobnym naczyniu ubijamy białka z cukrem waniliowym.

jakie ciasto upiec

Ubite białka dodajemy stopniowo do masy cały czas mieszając. 

jak zrobić ciasto

Masę umieszczamy formie nasmarowanej masłem i posypanej mąką lub bułką tartą. 
Na cieście układamy na przemian kawałki jabłka i połówki śliwek. 

ciasto z mąki pełnoziarnistej

Formę wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez około 35 minut.

ile piec ciasto

Ciasto pozostawić do wystygnięcia i następnie posypać cukrem pudrem. 

ciasto ze śliwkami

Słodkie ciasto w połączeniu z lekko kwaśnym jabłkiem i śliwkami umilili grudniowe popołudnie.

domowe ciasto ze śliwkami

Na koniec chciałbym Wam obwieścić, że zwyciężyłem w konkursie ogrodniki 2016 w kategorii "Najlepszy blogowy kombinezon 2016". Chciałbym Wam podziękować za głosy i wiarę. DZIĘKUJĘ :)

kombinezon dla mężczyzny





18 komentarzy:

  1. Gratuluję :) Ciacho na pewno przepyszne. U mnie króluje dziś ciasto słonecznikowe :)
    W końcu do Ciebie trafiłam po zmianie adresu bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te przypieczone owoce szczególnie śliwki to prawdziwa poezja <3

    OdpowiedzUsuń
  3. i już mi się podoba za użycie mąki pełnoziarnistej:) i sliwki! bardzo za nimi tęsknię a tu w Oslo nie ma szans na dostanie węgierek- same takie napompowane przesłodzone i bez jakiegoś wyraźnego smaku. muszę poczekać do przyjazdu do Polski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na prawdziwe śliwki warto poczekać :)

      Usuń
  4. Uwielbiam ciasta ze sliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz szykuję się do Świąt z aplikacją www.kcalmar.com . Polecam Ci, jako inspirację. Ciasto ze śliwkami na bank będzie. To już chyba tradycja. Sernik, piernik.... Aż się obśliniłam!:) Wesołych Świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje Janusz!!! Ciasto musiało być bardzo smaczne, przypomina mi ciasta mojej Mamy. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyborne :) brzydko tak nie podzielić się kawałkiem :D

    OdpowiedzUsuń