INSTAGRAM

środa, 8 lutego 2017

Ciasto marchewkowe

Witajcie Moi Mili

Marchewka od zawsze była jednym z ulubionych  przeze mnie warzyw. Chrupka, pomarańczowa, lekko słodka, idealna do zup i sałatek, gotowana i surowa, pod postacią soku, jak i w cieście jest po prostu pyszna. W ubiegłym roku po raz pierwszy upiekłem ciasto marchewkowe i muszę przyznać, że mnie oczarowało. Delikatne, wilgotne z dodatkiem cynamonu i orzechów włoskich jest po prostu wyśmienite. Kolejny w planach jest natomiast kołacz z marchewką, jaki robiono w czasach dzieciństwa mojej Prababci. 

Potrzebne składniki:

wszystko co potrzebujesz do ciasta marchewkowego

Składniki na ciasto o średnicy formy 26cm

  • 8 marchewek
  • 1,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 4 jajka
  • pół kostki masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • torebka cukru waniliowego
  • orzechy włoskie 
  • cukier puder

Obrane marchewki ścieramy na tarce na grubych oczkach, co ważne odsączamy marchewki 
z soku, ponieważ w przeciwnym razie ciasto się nie upiecze. 

tarta marchewka

W osobnym naczyniu umieszczamy i mieszamy suche składniki.

ciasto z mąki pszennej pełnoziarnistej

Marchewkę dodajemy do suchych składników i mieszamy, po czym dodajemy masło i żółtka. Całość zagniatamy do uzyskania jednolitej masy. W oddzielnym naczyniu ubijamy natomiast białka z cukrem waniliowym.

przepis na ciasto marchewkowe

Ubite białka dodajemy do masy stopniowo i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.

masa na ciasto marchewkowe

Na koniec do masy dodajemy jeszcze cynamon  grubo siekane orzechy włoskie. Masę umieszczamy w formie wysmarowanej masłem i obsypanej mąką.

masa na ciasto marchewkowe

Formę umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni i pieczemy przez około 40 minut. Najlepiej po tym czasie sprawdzić ciasto patyczkiem, jeśli masa będzie nadal klejąca to ciasto powinno się jeszcze piec.

jak sprawdzić czy ciasto jest upieczone

Jak tylko upieczone ciasto wystygnie posypujemy je cukrem pudrem i może przejść 
do konsumpcji.

ciasto marchewkowe z orzechami włoskimi i cynamonem

Lubicie ciasto marchewkowe?

10 komentarzy:

  1. Ciasto marchewkowe kocha nasza rodzina ale jesteśmy mega ciekawe tego kołacza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też je uwielbia :D Ps. Sam jestem ciekawy, bo opowieści to jedno, ale zrobić go i spróbować to dopiero będzie coś :D

      Usuń
  2. Nigdy nie piekłam takiego ciasta i jestem strasznie ciekawa, jak smakuje. Przy najbliższej okazji wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie to ciasto marchewkowe :) pamiętam, że chyba raz go jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak raz spróbowałem i teraz chętnie je zajadam jak tylko mogę :D

      Usuń
  4. Dawno nie robiłam ciasta z marchewki, ale jestem pewna, że to Twoje smakuje pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to takie ciasto, które chciałaby się mieć każdego dnia, kiedy przychodzi czas na coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń