niedziela, 14 grudnia 2014

Sałatka brokułowa z czoskowymi bagietkami

Witam Wszystkich Ciepło

Brokuły brokuły są jednym z tych warzyw, które uwielbiam i choć pora roku nie sprzyja nazbyt sałatką, to dzisiaj mam dla Was moją propozycję, moim zdaniem jak najbardziej nadającą się na ten czas.Nie jeden z Nas za wielkim miłośnikiem mięsa nie jest, 
a i ja nie jestem, dlatego i dzisiaj sałatka brokułowa z bagietkami czosnkowymi.

Potrzebne Nam będą:


Składniki na sałatkę dla 4 osób

  • brokuł
  • 2 pomidory
  • 2 jajka
  • kubek jogurtu naturalnego
  • majonez
  • sól
  • pieprz
  • czosnek
  • 2 małe bagietki
  • masło

Różyczki brokuła gotujemy w osolonej wodzie, następnie ugotowane rozkładamy do dwóch miseczek. Na brokuły układamy pomidory pokrojone w ćwiartki 
i ugotowane jajka, jeśli nie przepadacie za skórką pomidora to oblejcie pomidory wrzątkiem i skórka zejdzie w łatwy sposób. 



Przygotowujemy sos do sałatki, do kubka lub garnuszka dodajemy jogurt naturalny i 5 łyżek majonezu, następnie dodajemy drobno posiekany czosnek, doprawiamy 
i dokładnie mieszamy. Bagietki, 
które pozostały Nam na koniec kroimy na kilka kawałków, smarujemy masłem i posypujemy posiekanym czosnkiem i wkładamy 
do nagrzanego piekarnika do temperatury 150 stopni, 
na około 8 minut.









10 komentarzy:

  1. oo mniam !! smacznie i zdorow najlepsze połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brokuły i kalafiory gotuję od jakiegoś czasu na parze i muszę przyznać, że dużo lepiej smakują niż gotowane w wodzie. A takie bagietki bardzo lubię :) Sama sałatka bardzo mi się podoba pod względem kolorystycznym. Postaram się przekonać, jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przekonam się do gotowania na parze, zobaczmy będę musiał spróbować :). Konieniecznie się przekonaj co do jej smaku :)

      Usuń
  3. Fajna sałatka i bardzo fajnie grzanki do niej. Podoba mi się sos - z jogurtem lżejszy niż sam majonez.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie wolę lżejsze wersje sosów niż sam majonez :)

      Usuń
  4. Apetyczna sałatka :) Moi znajomi robią podobną na imprezy, ale bez grzanek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :), wcześniej robiłem bez grzanek, ale jak już spróbowałem z grzankami to przy tym pozostaję :)

      Usuń
  5. Aż mi ślinka pociekła, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń