sobota, 10 stycznia 2015

Jajecznica z serem i pomidorem

Witam Wszystkich

Każdy z nas jadł ją w życiu nie raz, z różnymi dodatkami i może nie zawsze za nią przepada, ale zwie się jajecznicą. Jajecznica jest jednym z dań, które uwielbiam jadać na śniadanie, obecna forma mojej jajecznicy to w sumie wynik spotkania się z różnymi jajecznicami. 

Do jajecznicy potrzebne Nam będą:




Składniki dla 2 osób


  • 4 jajka
  • pomidor
  • 3 plasterki żółtego sera
  • masło
  • 2 ząbki czosnku
  • cebula
  • sól
  • mieszanka suszonych przypraw 

Na początku siekamy drobno czosnek i cebulę, po czym smażymy na maśle. Następnie dodajemy ser, po jego roztopieniu się zdejmujemy patelnię z ognia, wbijamy jajka i mieszamy. Następnie ponownie umieszczamy na ogniu, doprawiamy solą i mieszanką przypraw.


W momencie, gdy jajko będzie już ścięte dodajemy pokrojone pomidory, ponieważ zbyt wczesne dodanie pomidorów utruniłoby ścięcie jajka. Mieszamy i smażymy jeszcze przez chwilę.


42 komentarze:

  1. Bardzo lubię. :-) A pieczywo widzę chyba z barwnikiem, polecam prawdziwe razowe! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przymierzam się do wypiekania własnego chleba, ale niestety trochę czasu brak, na szczęście mam tylko jajka swojskie :)

      Usuń
  2. Dobra jajeczniczka to podstawa :D Uwielbiam wariant z pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie taką sobie zrobiła dzisiaj na śniadanie. Jeśli chodzi o pieczywo to polecam Pumpernikiel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jeszcze nigdy nie słyszałem o tym pumperniklu, muszę się dowiedzieć co to za pieczywo :)

      Usuń
  4. Ja lubię jajecznicę z suszonymi pomidorami. Ser to dla mnie za dużo. I czasami, w ramach szaleństwa, wrzucam czerwoną cebulę zamiast normalnej. I kilka pieczarek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł z czerwoną cebulą podoba mi się, ale pieczerki to chyba dla mnie za duże szaleństwo, haha

      Usuń
  5. Jeju jak my dawno nie jadłyśmy jajecznicy :D Zawsze lubiłyśmy dodać do niej szczypiorek, bo genialnie wszystko na końcu wygląda no i super smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam jajecznicy z pomidorami, może być bardzo dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Bez pomidorów nie mogę żyć, więc jajecznica jak najbardziej dla mnie!

    PS. Chciałabym Serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w moim czekoladowym konkursie! Więcej szczególów na moim blogu !

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam jajecznicy z żółtym serem, bo z pomidorami się zdarzało. :D Ciekawy patent ten ser. xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja siostra je bardzo podobną, ale bez czosnku :P A zamiast żółtego sera czasami dodaje mozarellę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Smak dzieciństwa! Do tego obowiązkowo ketchup :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam jajecznicy z pomidorem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię różnego rodzaju kombinację z jajecznicą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bardzo apetycznie :) Próbowałam jajecznicy róznymi dodatkami, ale z serem jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  14. jajecznicę uwielbiam !! ale z masełkiem to poskąpiłes hahah ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo często jadam taką jajecznicę na śniadanie :) pychota!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dawno nie robiłam sobie - ale mnie zainspirowałeś:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja ulubiona :) Czekam na kolejne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam jajecznicę z pomidorami przygotowywaną przez mojego męża :) Ale z serem jeszcze nie jadam, więc chętnie wypróbuję ! :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z pomidorem owszem ale już bez sera :)

    OdpowiedzUsuń