czwartek, 22 stycznia 2015

Spaghetti z sosem pomidorowo-kukurydzianym

Witam Wszystkich

Ostatnio robiąc zakupy spożywcze w oczy rzuciły mi się gotowe sosy do spaghetti, ale jakoś nie wzbudziły we mnie zainteresowania, jednak gdy chwilę po tym przede mną wyrosła półka z makaronem spaghetti wszystko było już wiadome. Pomysł całkiem przypadkowy, ale zalągł się w mojej głowie na dobre stąd pomysł na dzisiejsze danie czyli spaghetti z sosem pomidorowo-kukurydzianym.

Składniki jakie będą potrzebne to:



Składniki na danie dla 4 osób

  • 400g makaronu spaghetti
  • puszka pomidorowów w soku
  • przecier pomidorowy
  • puszka kukurydzy
  • oliwa
  • żółty ser
  • kilka plasterków szynki drobiowej
  • cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
  • mieszanka suszonych przypraw
  • sól

Na początek siekamy drobno cebulę i czosnek, i podsmażamy 
na patelni z dodatkiem oliwy dodajemy jeszcze pokrojoną szynkę, 
a w tym czasie gotujemy już makaron w osolonej wodzie.


Następnie do garnka dodajemy usmażoną cebulę, czosnek i szynkę, pokrojone pomidory z sokiem, przecier pomidorowy i odrobinę wody 
i oliwy. Mieszamy i dusimy do uzyskania jednolitej konsystencji. Dodajemy kukurydzę i przyprawy i tak jeszcze przez chwilę trzymamy sos na ogniu.


Makaron wykładamy na talerz na nim umieszczamy sos i na koniec posypujemy startym serem.



30 komentarzy:

  1. lubię takie dania :) w wersji z kukurydzą jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też z kukurydzą nie miałam przyjemności jeść:) ładna zielona dekoracja:)

      Usuń
    2. #Donna - Kukurydza jest trochę słodka, co dobrze komponuje się z reszta :)

      Usuń
    3. #Mango Mania - Czas to zmienić i spróbować :)

      Usuń
    4. W niedługiej przyszłości zmiany będą i wersja z kukurydzą pojawi się u mnie w daniu.

      Usuń
  2. JA kocham kukurydzę jestem jej pożeraczem ! A makaron to wiadomo pycha !

    OdpowiedzUsuń
  3. Spaghetti mogłabym jeść na okrągło. Tak się składa, że mam je dzisiaj na obiad. Takiej wersji jeszcze nie próbowałam, ale to na pewno ulegnie zmianie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. spaghetti z kukurydzą jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalne! Bardzo lubię spaghetti :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyżby zakupy w Lidlu? :D Teraz jak mamy bezglutenowy makaron to takie spaghetti możemy zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Lidla mam najbliżej, więc najczęściej tam się zaopatruję :) Ps. To czekam na Wasze spaghetti :)

      Usuń
  7. Kiedyś bardzo często robiłam spaghetti z warzywami i ciecierzycą i zawsze dodawałam właśnie dużo kukurydzy ;) Ale ostatnio przerzuciłam się na kaszę jaglaną i makaron jem dużo rzadziej niż kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie nadal mam w głowie uraz do kasz za wyjątkiem kaszy manny :/ Choć może spróbuję w najbliższym czasie :)

      Usuń
  8. Trochę odmiany jeszcze nikomu nie zaszkodziło, a zestawienie składników pasuje idealnie do makaronu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. już kiedyś robiłam spaghetti z kukurydzą i wspominam to bardzo dobrze. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kukurydza wzbogaca smakowo moim zdaniem :)

      Usuń
  10. oo, muszę następnym razem dodać kukurydzę, świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniaam, uwielbiam spaghetti :))

    OdpowiedzUsuń