poniedziałek, 9 lutego 2015

Krążki jabłka w cieście naleśnikowym

Witam Wszystkich

Za oknem śnieg sypie i sypie, a ja w domu łaknę słodkości i jakoś nie zamierzam sobie dzisiaj żałować, dlatego dzisiaj zrobimy krążki jabłka w cieście naleśnikowym. Jak to zazwyczaj się okazuje, że jak już coś spróbujemy i zasmakuje to zostaje z nami na dobre. Tak właśnie było 
i z tymi krążkami jabłka w cieście naleśnikowym, które kojarzą mi się z latem ogrodem pełnym zapachów, leniwym popołudniem spędzanym na zajadaniu takich właśnie krążków, dlatego też chętnie wracam 
do tych chwil robiąc właśnie te słodkości.

Potrzebować będziemy:


  • jajko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżka jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki cukru
  • 150ml mleka
  • 150g mąki
  • 2, 3 jabłka

 Do miski dodajemy mleko, jogurt naturalny, jajko i dokładnie mieszamy, następnie dodajemy resztę składników ponownie mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Następnie obieramy jabłka ze skórki 
i pozbywamy się gniazda z nasionami, po czym kroimy krążki 
i zanurzamy w cieście naleśnikowym.



Krążki smażymy na rozgrzanym oleju rzepakowym, na jednej i drugiej stronie.



Usmażone krążki wykładamy na ręcznik papierowy, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu i po ostygnięciu posypujemy cukrem pudrem.



54 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja niestety poznałem, go o wiele później, na szczęście teraz jest ze mną, gdy tylko przychodzi na to ochota :)

      Usuń
  2. Fajnie, że u Ciebie za oknem śnieg. Takie pyszności na ciepło pasują w takie zimowe dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już powoli mam trochę dość tego śniegu, bo przedzieranie się dzisiaj chodnikami przez ten śnieg nie było, aż takie fajne... no ale cóż :)

      Usuń
  3. Mnie się kojarzą bardziej z jesienią, kiedy jabłek wszędzie pełno, a w kuchni unosi się zapach cynamonu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynamon, jesień i jabłka przywodzą mi na myśl szarlotkę :)

      Usuń
  4. super pomysł na podwieczorek dla mojej córki - dzieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że dzieci uwielbiam te krążki :)

      Usuń
  5. Widziałam kiedyś podobny przepis u jakiegoś Makłowicza i nawet chciałam wypróbować, ale zapomniałam. Dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O mniami dobry szybki pomysł na jedzonko :D, I ładne zdjęcie ostatnie ^.^

    OdpowiedzUsuń
  7. O widzisz, przypomniałeś mi o tych krążkach :-)
    Chyba zrobię je wkrótce :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam pieczone jabłuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam te placuszki. Są idealne na śniadanko :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze mam skojarzenia z jesienią jeżeli chodzi o taki deser:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień to dla mnie jednak czas szarlotki :)

      Usuń
  11. Przypomniałeś nam o babcinej kuchni, one zawsze rozpieszczały nas takimi smakołykami. Twoje wyglądają równie świetnie. Każdą wersję racuchów czy placków musimy przetestować same, więc następnym razem kiedy dorwiemy tylko jabłek, trzeba będzie zrobić coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że dorwiecie się do jabłek już niedługo :)

      Usuń
  12. przypomniało mi się dzieciństwo, kiedy to moja mama tworzyła dla mnie takie cuda, ach.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześladują nas takie krążki od jakiegoś czasu :P Musimy się w końcu za nie zabrać ale znając nas, pewnie co nieco pozmieniamy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekam tradycyjnie na Waszą wersję :)

      Usuń
  14. Jesteś genialnyyyyy <3 Robię dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Smak dzieciństwa! Moja babcia robi najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już wiem, kto jest mistrzem ich robienia :)

      Usuń
  16. Też pamiętam z dzieciństwa uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł. Nigdy czegoś takiego nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czas spróbować, bo naprawdę warto :)

      Usuń
  18. Przepis jest niezwykle prosty, a ja jeszcze nigdy nie robiłam jabłek w cieście naleśnikowym;)

    OdpowiedzUsuń
  19. racuchy, racuchy - u mnie w domu takie się robiło jak się chciało coś słodkiego :) tanio, łatwo, pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze nigdy nie jadłam czegoś takiego :D Przepis wydaje się na tyle prosty, że taka ciamajda jak ja powinna sobie z nim poradzić. Wypróbuje go jutro rano :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja Mama robiła podobne, ale nazywaliśmy je racuszki z jabłkami ;) musze zrobić..dawno nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dawno nie jadłem, więc musiałem zrobić :)

      Usuń
  22. Moja mama robi przepyszne racuszki, ale z kawałkami jabłek, a tutaj całe jabłka w cieście, mmm... :) Na pewno spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będę musiał spróbować wersji Twojej mamy :)

      Usuń