piątek, 27 lutego 2015

Placki ziemniaczane z duszonymi warzywami

Witam Wszystkich

Placki ziemniaczane już raz gościły na moim blogu, ale w wersji 
na słodko z musem jabłkowym. Tym razem postawiłem na placki ziemniaczane w wersji słonej z duszonymi warzywami, a że ostatnio czasu mam co raz mniej to uważam to za jedno z lepszym rozwiązań na obiad.

Potrzebne Nam będą:


Placki ziemniaczane:
  • 10 ziemniaków
  • 100g mąki pszennej
  • jajko
  • cebula 
  • majranek
  • oregano
  • zioła prowansalskie
  • sól
  • pieprz
Duszone warzywa:
  • 2 ząbki czosnku
  • papryka
  • 4 marchewki
  • pietruszka
  • pomidor
  • czerwona cebula
  • zielona pietruszka
  • zioła prowansalskie
  • oliwa z oliwek
  • tomato seasoning salt firmy Kania

Posiekaną czerwoną cebulę i czosnek smażymy na odrobinie oliwy 
z oliwek.


Następnie dodajemy pokrojoną w kostce marchewkę, pietruszkę 
i paprykę i dusimy pod przykryciem. Gdy warzywa zmiękną dodajemy pokrojony w kostkę pomidor i posiekaną zieloną pietruszkę, doprawiamy i dusimy jeszcze przez chwilę.

Obrane ziemniak trzemy na tarce, następnie dodajemy mąkę, posiekaną cebulę, przyprawy i jajko. Dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej masy.


Ciasto nakładamy łyżką na patelnię z rozgrzanym olejem rzepakowym i formujemy placki.


Smażymy do uzyskania złocistego koloru po obu stronach. Podajemy razem z duszonymi warzywami i teraz pozostaje mi jedynie życzyć Wam smacznego.


32 komentarze:

  1. chyba nie tylko TY masz mało czasu .... czas jakby dało się kupić to chętnie bym to zrobil ; / . A jeśl ichodzi o danie to palce lizać - placki kocham tak jak warzywa :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna propozycja dla zabieganych! Choć ja wymieniłabym placki ziemniaczane na takie maślankowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich maślankowych to jeszcze nie jadłem, jestem ich ciekaw :)

      Usuń
  3. Uwielbiam placki ziemniaczane! Uwielbiam. A te wyglądają nadzwyczaj ponętnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastycznie się prezentuje to danie! Musi być naprawdę pyszne, aż mi w brzuchu zaburczało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, to trzeba go zapełniać by nie burczało :)

      Usuń
  5. Jejuuuu jakie smakowite, dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż się głodna zrobiłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, teraz jak na to patrzę to ja też

      Usuń
  7. Kocham placki ziemniaczane. Moja mama robi najlepsze na świecie.
    Całe danie wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze mięcho i jak dla mnie obiad idealny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak mięso też będzie pasować do tego zestawu :)

      Usuń
  9. Zjadłybyśmy ale wersja na słodko zawsze będzie nam bliższa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja kocham i na słodko i na słono :)

      Usuń
  10. Aż nabrałam ochoty na placki ziemniaczane ;) wyglądają przesmacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mam nadzieję, że będziesz miała okazję je zjeść :)

      Usuń
  11. Wyglądają super. Samych placków ziemniaczanych nie lubię, ale z takimi dodatkami pewnie by mi zasmakowały. W marcu pewnie zrobię :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zrób :) mam nadzieję, że przekonają Cię do siebie :)

      Usuń
  12. Placki ziemniaczane, takie z chrupiącym brzegiem....pyszota:)

    OdpowiedzUsuń
  13. matko aż poczułam ten wirtualny zapach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, szkoda, że tego jeszcze nie można odczuć oglądając

      Usuń
  14. Od jakiegoś czasu do placków ziemniaczanych wrzucam kalarepę. Ale z dodatkiem duszonychi warzyw jeszcze nie próbowałam. Trzeba będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie próbowałem jeszcze z kalarepą :)

      Usuń
  15. Uwielbiam placki ziemniaczane zwłaszcza z sosem pieczarkowym :) na wersję z warzywami tez bym się skusiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do takich z sosem pieczarkowym koniecznie sałatka ^^

      Usuń