poniedziałek, 30 marca 2015

Rogaliki z dżemem truskawkowym

Cześć Wszystkim

Nie ukrywam, że od pewnego czasu dręczyły mnie rogaliki, 
dlategoż i dzisiaj zapraszam Was do ich pieczenia. Rogaliki kojarzą mi się zazwyczaj ze śniadaniem w wersji na słodko, dlatego dzisiaj upieczemy rogaliki z nadzieniem z dżemu truskawkowego.

Potrzebne składniki:


Składniki na 18 rogalików.

  • 1/2kg mąki pszennej
  • 150g cukru
  • 100g masła
  • 2 jajka
  • 250ml mleka
  • 100g drożdży
  • dżem truskawkowy

Do miski dodajemy mąkę, cukier, drożdże i masło, mieszamy 
i następnie dodajemy jajka i mleko i wygniatamy ciasto 
do uzyskania jednegolitej masy. 


Ciasto zakrywamy ręcznikiem kuchennym i pozostawiamy 
do wyrośnięcia w ciepłym miejscu. Następnie dzielimy ciasto 
na kilka części i rozwałkowujemy na placek.


Z placek dzielimy na trójkąty o średnicy około 10cm, następnie umieszczamy na środku łyżeczkę dżemu truskawkowego i zawijamy rogaliki.


Rogaliki układamy na formie i wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na około 25 minut.


Wyjmujemy rogaliki z pieca, a z racji ich ilości powtarzamy czynność z pieczeniem z tym, że kolejnej partii. A tymczasem po wystygnięciu możemy zajadać rogaliki z dżemem, dobre na śniadanie 
jak i podwieczorek.


28 komentarzy:

  1. oj ale cudowne :) w sam raz na słodką przekąskę do herbatki
    pamiętam smak takich rogalików z dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze są u mnie na święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na święta jeszcze nigdy ich nie robiłem :)

      Usuń
  3. oo mniam pysznie wygląda !! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, czyli moja praca nie poszła na marne :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Smakowały też całkiem dobrze, nawet wyszły :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Czyżbyś chciała, aby dla Ciebie upiekł?

      Usuń
  6. Uwielbiam rogaliki z dżemem, dla mnie to dzieciństwo ah! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że każdy z nas ma w sobie coś z dziecka i może zajadać się takimi rogalikami :)

      Usuń
  7. Uwielbiamy rogale z powidłami :D Twoje z dżemem truskawkowym też chętnie byśmy zjadły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę, ja też chętnie do nich wracam ^^

      Usuń
  8. pamiętam jak babcia mi takie cuda wypiekała, coś wspaniałego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie rogaliki to smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale ja od czasu do czasu lubię zjeść :)

      Usuń
  10. Drożdżowe rogaliki lubimy w każdej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jesteście Rogalikowymi Pożeraczami :D

      Usuń
  11. Pycha, chętnie bym zjadła takiego na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo, na śniadanie są dobre i do tego kubek kakao ^^

      Usuń
  12. OMG dzieło, smaku mi narobiłeś, ze hej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rogaliki mogę jeść nie ważne z jakim nadzieniem. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli prawdziwa wielbicielka rogalików ^^

      Usuń