niedziela, 5 kwietnia 2015

Babka

Witam Wszystkich

Nadszedł i czas Świąt Wielkiejnocy, każdy z nas może trochę odpocząć, a przede wszystkim spędzić ten czas w gronie bliskich 
i zajadać przygotowane pyszności. Nie wyobrażam sobie Wielkanocy bez babki i choć rodzajów babek bardzo wiele, to ja w tym roku postawiłem upiec taką jaką znam od dziecka.

Potrzebne składniki:


  • 1/2kg mąki pszennej
  • 350g cukru
  • 250g masła
  • 1 szklanka mleka
  • 3 łyżki kakao
  • torebka proszku do pieczenia
  • torebka cukru wanilinowego

Na początku do miski dodajemy masło, cukier i żółtka i ucieramy 
na jednolitą masę, po czym dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Następnie dodajemy mleko i ponownie mieszamy. Białko ubijamy 
z cukrem wanilinowym na sztywną pianę.


Ubite białka dodajemy do ciasta i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.


 Większość ciasta wlewamy do formy nasmarowanej masłem, 
a do reszty ciasta dodajemy kakao i mieszamy, po czym wlewamy na wierzch ciasta w formie. Ciasto umieszczamy w piecu nagrzanym do 180 stopni i pieczemy przez około 50 minut. 


Babkę wyjmujemy z pieca i po wystygnięciu możemy zajadać 
wraz z bliskimi przy kawie i herbacie. Ja tymczasem chciałbym Wam życzyć przede wszystkim zdrowia i szczęścia, ale także siły 
w dąrzeniu do realizacji swoich marzeń i uśmiechu na twarzy. 



36 komentarzy:

  1. Smakowicie wygląda :) Życzę miło spędzonych Świat!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smacznie, ale dla mnie i mojej rodziny byłaby mocno za słodka patrząc na ilość cukru w stosunku do mąki :P Ja o roku robię jogurtową, bo zawsze się udaje, ale kiedyś muszę upiec drożdżową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogutrową chętnie bym spróbował upiec, drożdżową też bym kiedyś chciał zrobić :)

      Usuń
  3. Wygląda super. :) I poziom słodyczy akurat moim domownikom pewnie by odpowiadał. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pychotka !
    Wesołych świąt ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Wyszła całkiem dobra, bo bliscy nie narzekają :)

      Usuń
  6. Wygląda pysznie i pewnie taka też jest..;))
    Wesołych Świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Ps. Pewnie zajadasz się dzisiaj równie pysznymi wypiekami :)

      Usuń
  7. Ja babki w tym roku nie robiłam, za to dwie keksówki jedna zebra, a druga czekoladowa z bananami ;)
    Pysznie wygląda Twoja babka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaintrygowałaś mnie tymi keksówkami, możesz zdradzić jakieś szczegóły?

      Usuń
  8. Zawsze robimy kilka bab gotowanych ale Twoja też pewnie jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich to jeszcze nie robiłem, więc wszystko przede mną :)

      Usuń
  9. moja babcia robila bardzo podobna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też, dlatego bardzo chciałem sam upiec taką babkę, by teraz ona mogła spróbować mojego wypieku :)

      Usuń
  10. Uważam, że babka to jedno z najlepszych ciast :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :), choć jakbym tak miał naprawdę takie wybierać to byłby problem, haha bo nie jedno dobre :)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Ja też, dlatego święta mnie zmobilizowały by to zmienić :)

      Usuń
  12. Pyszna i piękna babeczka :) Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna Ci ta babka wyszła ;)

    OdpowiedzUsuń