czwartek, 16 kwietnia 2015

Gruszki w cieście

Witajcie Moi Drodzy

Każdy z nas niejednokrotnie ma ochotę na coś słodkiego, ale chciałby jednak uniknąć kupowania gotowców, a jednocześnie nie stracić zbyt wiele czasu na jego przygotowanie. Moją propozycją na dziś, 
dlatego też będą gruszki w cieście.

Składniki, które będą potrzebne to:


Składniki na 8 kawałków 

  • 2 gruszki
  • 100g cukru
  • 125g mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 300ml mleka
  • torebka cukru wanilinowego
  • cukier puder

Do miski dodajemy mleko, jajka i cukier wanilinowy, 
po czym dokładnie mieszamy i dodajemy mąkę. Mieszamy ponownie do uzyskania jednolitej masy.


Gruszki obieramy i kroimy w kostkę, po czym dodajemy do nich cukier.


Na dnie formy nasmarowanej masłem układamy gruszkę z cukrem, po czym zalewamy ciastem.


Ciasto wkładamy do pieca nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez około 25 minut.

Upieczone ciasto, po chwili wystygnięcia posypujemy  cukrem pudrem i możemy zajadać się wraz z najbliższymi.






32 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie. Myślę, że powinnam się zabrać za gotowanie i pieczenie z Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, gotowanie i pieczenie jest całkiem przyjemne zajęcia pozwalające mi oderwać się choć na chwilę od pędu dnia codziennego :)

      Usuń
  2. Nie jestem wielką fanką gruszek w naturalnej odsłonie, ale w cieście są już dużo lepsze.
    Obserwując Twoje poczynania kupiłam sobie nawet formę do takich placków (po jagodach z morelami), więc teraz jestem przygotowana na więcej takich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będę pamiętał, że mogę częściej tego typu wypieki robić :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jakoś trzeba czasem sobie osłodzić życie :)

      Usuń
  4. jabłka to standard, a tu prosze gruszka - super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłka też chętnie wykorzystuję do wypieków, ale ostatnio gruszki wpadły w moje ręce :)

      Usuń
  5. Gruszki pod taką postacią jeszcze nie jadłyśmy :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś pysznego! Kocham gruszki szczególnie w owsiance hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja bym posypała gruszki jeszcze cynamonem i imbirem, ale super pomysł. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak zgadzam się dobry pomysł, zrobię tak następnym razem :)

      Usuń
  8. Ciekawy przepis, tylko po bokach się trochę przypaliło :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdy przeczytałam tytuł spodziewałam się placuszków z gruszkami, a tu takie zaskoczenie. Ciasto jest świetne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się, że mi się udało zaskoczyć :)

      Usuń
  10. Ja dodałabym jeszcze tonę cynamonu! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę za dużo by to już dla mnie było, haha

      Usuń