wtorek, 28 kwietnia 2015

Herbaciany świat

Cześć Wszystkim

Nie od dziś pojawia się pytanie, co powinniśmy pić, aby odpowiednio nawadniać nasz organizm i co raz częściej zwraca się uwagę na to, że najlepsza jest woda i herbaty, a nie soki z półek sklepowych 
w których cukru jest tyle, że strach o tym myśleć, co innego jednak 
te zdrowe i domowe. Dzisiaj jednak herbata zwróciła moją największą uwagę, jak dobrze wiemy, że pojęcie to określa nie tylko samą herbatę, ale także wywary z różnego rodzaju ziół i liści roślin owocowych jak i owoców. Dawniej jak to opowiadała moja prababcia na wiosnę zbierano młode listki krzewów owocowych i zioła, 
które później suszono i wykorzystywano do parzenia herbaty. Obecne czasy to jednak inna rzeczywistość, bardzo wiele zmieniło się w naszym świecie i początek XX wieku, gdy praktykowany zwyczaj zbierania listków staje się dla nas trochę egzotyczny i odległy.


Herbata daje mnogość możliwości, mnogość naparów, które możemy pić rozpoczynając od czarnej herbaty, którą zna każdy skończywszy na różnego rodzaju konfiguracjach oferowanych przez herbaciarnie. Specjaliści zgodnie twierdzą, że najlepiej na nasz organizm wpływają ziołowe herbatki i zielona herbata, 
która jak wiemy nie od dziś oczyszcza organizm z toksyn, 
a także działa pobudzająco. Do moich ulubionych oprócz zielonej herbaty, należą także mięta wpływająca dobrze na trawienie, melisa, która nie raz przynosi ukojenie dla starganych nerwów 
i rumianek, który zachwyca swoim aromatem. Należy jednak pamiętać, że najlepsza herbata to herbata bez dodatku cukru, co jest dobre dla nas samych, ale przede wszystkim dla naszego zdrowia. 


   W nie jednej herbaciarni lub w sklepie z herbatami możemy znaleźć od groma herbat od tych całkiem tradycyjnych po najbardziej egzotyczne konfiguracje smakowe. Jaśmin, hibiskus, a także wiele innych herbat z najdalszych zakątków świata to wszystko sprawia, że wielbicieli herbat jest tak wielu. A skoro wielbiciele kawy mają kawiarnie, to i wielbiciele herbaty mają herbaciarnie, które pojawiają się co raz częściej w naszej okolicy. Dla mnie wizyta w takiej herbaciarni to coś niezwykłego, klimat panujący wewnątrz i zapachy sprawiają, że można naprawdę zrelaksować się i na chwilę oderwać się od pędu dnia codziennego. Herbaty, które prowadzą nas do najdalszych zakątków świata nie ruszając się z herbaciarni, a do mają tak wiele właściwości, które są dobre dla naszego zdrowia. Każdemu polecam wizytę w takim miejscu, albo chociaż chwilę relaksu z kubkiem herbaty takiej jaką lubicie najbardziej.



32 komentarze:

  1. Ja jestem zdeklarowaną herbato pijcą :D Uwielbiam herbatę w każdej postaci, a najlepiej taką, która pochodzi nie z pudełka z półki sklepowej, a właśnie najprawdziwszej w świecie herbaciarni... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie przeszedłem drogę od kawy do herbaty, i przy herbacie zostaję już zdecydowanie :)

      Usuń
  2. Ja ostatnio ulubiłam sobie czystek i pokrzywę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze takiej nie piłem, więc będzie co wypróbować :)

      Usuń
  3. Herbata jest dobra na wszystko :) Jesienią najlepiej smakuje przy dobrej książce i ciepłym kocyku, a latem najlepsza jest herbata z miety z cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, zgadzam, ah rozmarzyłem się aż :)

      Usuń
  4. uwielbiam herbaty najbardzij melisę i miętę ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też moje dwie ulubione i do tego zielona herbata jeszcze :)

      Usuń
  5. Jestem uzależniona od herbaty a mięta nie raz ratowała mój żołądek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja lubię miętę i czasem piję verba mate :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Codziennie wypijam co najmniej litr różnego rodzaju herbat, a zazwyczaj jeszcze więcej :). Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam herbatę, teraz właśnie piję zieloną :))

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja za herbatą nie przepadam, jedynie w zimę lubię wypić jakąś z cytrynką. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda to prawda zimą herbata jest niezastąpiona :)

      Usuń
  10. Ja też bardzo lubię różnego rodzaju herbatki. Oprócz najpopularniejszej- czarnej, popijam czerwoną, rumianek i pokrzywę;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Herbatę uwielbiam. Ciągle szukam nowych smaków i aromatów :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest chyba w niej najlepsze, że zawsze jest coś nowego do spróbowania :)

      Usuń
  12. Jesteśmy uzależnione od herbaty zielonej, czerwonej i yerby mate xD

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam zieloną herbatę, teraz mam z płatkami nagietka i skórką pomarańczy , coś cudownego. no i mięta jest kluczowa w moim życiu. ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielona herbata ze skórką pomarańczy jest fantastyczna ^^

      Usuń
  14. uwielbiam wizyty w herbaciarniach! co prawda odwiedzam je zbyt rzadko, ale jak już, to jest to małe święto ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja piję tylko zieloną herbatę, innych raczej nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zaczynałem od zielonej, no a teraz chętnie próbuję nowych wariacji smakowych :)

      Usuń
  16. Bardzo lubię herbatę, szczególnie z cytryną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja przyznaję się szczerze, że połączenia herbaty i cytryny nie lubię, choć się sprawdza dobrze przy przeziębieniu :)

      Usuń