środa, 3 czerwca 2015

Pasta jajeczna

Witam Wszystkich

W powietrzu już czuję zapach lata, me oczy cieszy przyroda tętniąca życiem, a słońce gładzi po policzku podczas porannego spaceru 
do piekarni. Piekarnia mieszcząca się w jednej z kamienic na rynku, 
co pamięta jeszcze dawne czasy ma swój urok. Pomimo zmian jakie przyniósł bieg czasu, kamienica stoi, a jej mury po raz kolejny cieszą się nagrzewającym je słońcem. Wracam do domu, i nadchodzi i czas śniadania, dlatego dzisiaj zrobimy pastę jajeczną. Pastę zrobimy 
z jajek od kur, którym jest dane cieszyć się tym słońcem 
i nadchodzącym latem.  

Potrzebne składniki:


Składniki na pastę dla dwóch osób

  • 2 jajka
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • rzeżucha
  • pieprz
  • mieszanka przypraw

Jajka najlepiej z wolnego wybiegu gotujemy na twardo.


















Jajka obieramy ze skorupki i szatkujemy w kostkę.


Dodajemy garść świeżej rzeżuchy, mieszamy i dodajemy łyżkę jogurtu naturalnego. Ponownie mieszamy i doprawiamy. Do gotowej pasty potrzeba nam jeszcze tylko naszego ulubionego pieczywa 
i możemy zajadać. 


24 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, już miałem wielką ochotę na taką pastę :)

      Usuń
  2. Smacznie i łatwo, muszę właśnie sobie przygotować :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pastę jajeczną :) Ja swoją jednak wykonuję z majonezem i dużą ilością szczypiorku :) A kiedy mam więcej czasu przepuszczam jajka przez maszynkę do mięsa. Ma wtedy bardziej gładką konsystencję i lepiej się nią smaruje świeże bagietki :)
    Och jakiego mam teraz smaka na tą pastę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście nakręciłaś się bardzo :) ja ostatnio unikam jednak majonezu i zastępuję go jogurtem naturalnym :)

      Usuń
  4. Takie proste, a pewnie pychota! Muszę tylko rzeżuchę sobie zasiać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeżucha bardzo szybko rośnie, kwestia kilku dni :)

      Usuń
  5. Zdecydownie moje smaki i tak kolorowo mniam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też, ale koniecznie z jajek od kur z wolnego wybiegu :)

      Usuń
  6. Rzeżuchę uwielbiam dodawać do wszystkiego :) Pasta bardzo apetycznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda rzeżucha to wspaniały dodatek na kanapkę, do sałatki czy omletu, a do tego zawiera witaminę C :)

      Usuń
  7. Ciekawie wygląda :) Nigdy takiej pasty nie jadłam, bo jakoś jajka wolę ugotowane albo w plackach :P No i w końcu muszę zasiać rzeżuchę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam jajka pod nie jedną postacią, bo lubię jajecznicę, omlet, gotowane... haha Ps. rzeżuchę koniecznie zasiej :)

      Usuń
  8. Cała duża micha tej pasty jest od razu przez nas zjedzona xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, pamiętam, że już raz o czymś tak mówiłyście, dlatego zastanawiam się czy po Waszej wizycie w gości u mnie cokolwiek by zostało, haha ale byłybyście najlepszymi gośćmi, bo lubię jak wszystko jest zjedzone i znika, bo to znak, że smakuje :D

      Usuń
    2. Ale serio, jak my się dosiądziemy razem do czegoś co nam smakuje to nie mamy zahamowań xD Jak zrobimy na obiad litr zupy to zjemy i jest ok ale nawet jak zrobimy 5 litrów zupy to też zjemy całą bez problemu :P

      Usuń
    3. To jesteście dla mnie idealne jeśli chodzi o profil osób do karmienia :D

      Usuń
  9. A ja rozpaczam odkąd zamknęli w moim mieście taką właśnie piekarnię z tradycjami. Na taką pastę bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z piekarniami to ostatnimi czasy jest jakaś kompletna tragedia, czasem się zastanawiam czy to takie trudny by było chociaż kilka takich z prawdziwego zdarzenia w jednym mieście, niestety na próżno :/

      Usuń
  10. Oj uwielbiam ta pastę! Zazwyczaj robię w bardziej kalorycznej wersji-z majonezem, ale z jogurtem i rzeżuchą brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja majonezowi ostatnimi czasy mówię nie, i jogurt naturalny został w mojej kuchni jego następcą :)

      Usuń