sobota, 6 czerwca 2015

Pasta z makreli

Witajcie Moi Drodzy

Można rzec, iż na zewnątrz lato w pełni i pewnie nie jedno z Was spędzi swoje letnie wakacje nad jakimś z mórz czy to polskim Bałtykiem czy też jednym z cieplejszym mórz na południu Europy. Wakacje nad Bałtykiem od zawsze kojarzą mi się z wędzoną makrelą, ten zapach i smak świeżo wędzonej ryby w kurorcie ma swój urok. Pamiętam jak nie raz  moja mama wykorzystywała taką wędzoną makrelę do zrobienia pasty, dlatego też dzisiaj zrobimy taką pastę. 
W moim przypadku będzie to pasta z makreli z puszki 
w oleju, bo od Bałtyku dzieli mnie jakieś 600 kilometrów, 
więc niekoniecznie jestem przekonany do wędzonych makreli sprzedawanych u mnie. 

Potrzebne Nam będą:


Składniki na pastę dla 2 osób

  • puszka makreli w oleju
  • miseczka pikli
  • cebula
  • jajko
  • pieprz
  • mieszanka przypraw
  • łyżka jogurtu naturalnego


Osączamy makrelę z oleju i rozgniatamy widelcem, 
następnie dodajemy poszatkowaną cebulę i mieszamy.


Ugotowane jajko szatkujemy w kostkę i dodajemy do makreli, 
po czym kroimy w kostkę pikle.

















Dodajemy łyżkę jogurtu naturalnego, całość mieszamy i doprawiamy pieprzem i mieszanką wedle uznania. Pasta gotowa 
i wraz z pieczywem możemy ją zjeść. 


34 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też :D z makreli i z tuńczyka są najlepsze ^^

      Usuń
  2. Czasem ma się ogromną ochotę na taką pastę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak zgadzam się, ale wtedy jak się już do takiej dorwę to jem, aż się skończy, haha :)

      Usuń
  3. Lubię i cieszę się, że do morza mam bliżej niż Ty;))

    OdpowiedzUsuń
  4. To akurat nie dla mnie, jestem wegetarianką :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że są też inne pasty takie jak z pomidorowa, z jajka czy oliwki :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię pastę z makreli, ale przygotowuję ją nieco inaczej;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uhh, nie lubię past rybnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi coś innego całe szczęście :)

      Usuń
  7. pychotka! Lubię takie pasty jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Aż zaczynam żałować, że częściej nie robię takich past :)

      Usuń
  9. Robię bardzo podobne pasty, ale do makreli zamiast jajka dodaję suszone pomidory. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze w taki sposób nie robiłem pasty z makreli by łączyć ją z suszonymi pomidorami, ciekawe będę musiał spróbować :)

      Usuń
  10. Uwielbiam wędzoną makrelę! Taka pasta to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, to jest świeżo wędzona makrela, ah ^^

      Usuń
  11. moja babcia robił podobną pastę :) pycha !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukłony dla babci, który z tego co pamiętam nie jedno potrafi :)

      Usuń
  12. Witam serdecznie,

    Zapraszam do udziału w konkursie- kuchnia w klimacie PRLu.
    Do wygranie wiele ciekawych nagród :)

    Zapraszam do wspólnej zabawy.

    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2015/06/konkurs-kulinarny-kuchnia-w-klimacie.html

    Pozdrawiam serdecznie,
    Kaska

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna pasta. Mnie od Bałtyku dzieli 700 km i w tym roku niestety nie będzie mi dane spędzić tam wakacji. Dla mnie smak wakacji na Półwyspie Helskim to przede wszystkim smażona flądra, tatar z łososia i wędzony łosoś prosto z haka, który... gdzieś tam w sieci wpadł, to żal go było wypuszczać... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć, że nie będę sam w tej niedoli :)

      Usuń
  14. mniam mniam mniam ;D Ja nad bałtyk jade za miesiąc juz sie doczekać nie moge

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęściara ^^, pozazdrościć jedynie mogę :D

      Usuń
  15. Bardzo lubię taką pastę na kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo mógłbym ciągle jeść kanapki z taką pastą :)

      Usuń