czwartek, 18 czerwca 2015

Tarta z białą czekoladą i jagodami

Witam Wszystkich

Czerwiec to dla mnie zazwyczaj czas sesji egzaminacyjnej, 
a wtedy moje zapotrzebowanie na czekoladę przybiera sile, 
dlatego w mojej głowie zrodził się pomysł na tartę. Na tartę 
z czekoladą, której zabraknąć nie może i owocami, bo warto korzystać z tego, że mamy sezon na świeże owoce. Przechadzając się 
na zakupach zastanawiałem się, którą czekoladę wybrać i jakie owoce wykorzystać, ostatecznie stanęło na białej czekoladzie i jagodach. Połączenie fantastyczne kolorystycznie jak i smakowo.

Potrzebne Nam będą:


Składniki na spód ciasta:
  • 200g mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru
  • 1/2 kostki masła
  • jajko
Składniki na masę czekoladową:
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • kubek śmietanki 30%
  • 125g jagód

Do miski dodajemy mąkę, cukier, jajko i masło. 


Składniki ugniatamy do uzyskania jednolitej masy. Ciastem wykładamy spód i boki formy nasmarowanej masłem, 
po czym wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni.


Ciasto pieczemy przez 25 minut. W tym czasie przygotowujemy masę z czekolady. Na garnuszka wlewamy śmietankę i wrzucamy połamane tabliczki czekolady. Następnie podgrzewamy na małym ogniu cały czas mieszając do uzyskania jednolitej konsystencji.


Upieczone ciasto wyjmujemy z pieca i po jego ostygnięciu wsypujemy na jego wierzch jagody. 


Następnie wierzch zalewamy uzyskaną masą z czekolady 
i śmietanki i wkładamy do lodówki na około 3 godziny. Po tym czasie możemy wraz z bliskimi lub w gronie znajomych albo i we własnym osobistym towarzystwie zajadać tartę.







40 komentarzy:

  1. Ostatnio pierwszy raz jadłam tartę u przyjaciółki. Była z truskawkami, teraz chętnie wypróbuję innych wersji :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawkami szczerze mówiąc jeszcze nie robiłem, dlatego będę musiał nadrobić zaległości :)

      Usuń
  2. Jagody i biała czekolada to cudowny duet :D Musiało być przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne połączenie! Skuszę się na zrobienie bo chyba nie ma nic lepszego od połączenie jagód z białą czekoladą. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To połączenie ma w sobie coś takie co przyciąga :)

      Usuń
  4. Co za cudo...białą czekoladę wielbię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma swoje plusy ^^ choć jak dla mnie troszkę za słodka, ale tyko troszkę, haha

      Usuń
  5. Ja jeszcze nigdy nie robiłam takiej tarty- muszę wypróbować :) Wygląda obłędnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, bo jest to prosty przepis, a nikt nie pogardzi taką tartą jak upieczesz :)

      Usuń
  6. Czekolada w sesji - pamiętam to;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stres swoje robi, a czekolada to istne zbawienie ^^

      Usuń
  7. Zgadzam się z Twobą - jagody i biała czekolada to jest to! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie może się równać z tym połączeniem czekolady i jagód ^^

      Usuń
  8. Ja mam zawsze zapotrzebowanie na czekoladę. Tarty uwielbiam a swego czasu zajadałam się tartą z owocami leśnymi. Twoją też chętnie spróbowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jednak staram się oduczać się trochę od jedzenia takich ilości czekolady, ale toż to nie jest niestety takie proste

      Usuń
  9. O mniam! Superowe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest pyszne połączenie; tarta musiała smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę. że tak skoro nikt z domowników nie odszedł od stołu do póki się nie skończyła, haha

      Usuń
  11. ale prosty przepis :) muszę koniecznie coś takiego upichcić :D bo jagody (u mnie się mówi borówki) i białą czekoladę uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz się pochwalić później efektami :)

      Usuń
  12. Jestem ciekawa, jakiej białej czekolady użyłeś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szalałem tutaj z doborem czekolady, zwykła biała czekolady z Fin Carre z Lidla :)

      Usuń
  13. Uwielbiam połączenie białej czekolady z jagodami :):) Tarta wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć obok tego połączenie nie da się przejść obojętnie ^^ Ps. dziękuję :)

      Usuń
  14. takie czekoladowe doładowanie w sesji też by mi sie przydalo :)

    OdpowiedzUsuń