czwartek, 16 lipca 2015

Kruche ciasto z truskawkami

Witajcie Moi Drodzy

Truskawki chodziły za mną już od dłuższego czasu, aż w końcu znajdując na targowisku koszyczek pachnących owoców wprost nie mogłem przejść obojętnie i nie kupić. Od razu w mojej głowie zaczęły się rodzić pomysły jak owe truskawki wykorzystać, a że ostatnio mam słabość do wypieków to stanęło na kruchym cieście z truskawkami.

Potrzebne składniki:


Składniki na ciasto o średnicy formy 26cm

Ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1  łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru
  • pół kostki masła
  • 2 jajka
  • 150g jogurtu naturalnego
  • 1kg truskawek 
Posypka:
  • 150g mąki pszennej
  • 100g cukru
  • pół kostki masła

Do miski dodajemy mąkę, cukier, proszek do pieczenia, 
po czym mieszamy i wbijamy jajka i dodajemy masło i jogurt naturalny i zagniatamy ciasto. 


Formę należy nasmarować masłem, po czym wykładamy spód ciastem. Umyte truskawki przecinamy na pół i układamy na cieście.


Zabieramy się do przygotowania posypki, do miski dodajemy mąkę, cukier i masło, następnie wyrabiamy do uzyskania jednolitej masy.


Posypkę układamy jak mozaikę na truskawkach.


Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni 
na około 40 minut. Ciasto wyjmujemy z pieca i pozostawiamy 
do wystygnięcia, a potem pozostaje już jedynie zagotować wodę 
na herbatę i zjeść ciasto.


43 komentarze:

  1. Kruche?! Zawsze! Uwielbiam takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kruche! No i ta posypka na wierzchu... cudownie! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno ciasto było przepyszne :) W tym roku niestety nie udało mi się upiec ciasta z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też trochę miałem z tym zawirowań, bo deszcze spowodowały, że truskawki niestety szybko pleśniały, ale koniec końców pogoda trochę potem dopisała i się udało :)

      Usuń
  4. Kruche ciasto, truskawki i kruszonka....mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wspaniale. Uwielbiam takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja też, dlatego sezon letni bogaty w owoce to najlepszy czas w roku :)

      Usuń
  6. Jesteś okropny! Burczenie w brzuchu po przeczytaniu posta murowane! Oprócz truskawek... wszystko w domu mam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, nie chciałem być okropny, dlatego mam nadzieję, że czym prędzej dostaniesz kosz truskawek :)

      Usuń
  7. Uwielbiam kruche ciasta - zawsze się udają i zawsze są pyszne:) Twoje wygląda wprost idealnie, zjadłabym spory kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, kruche ciasta bardzo kojarzą mi się z latem i owocami z ogródka :)

      Usuń
  8. Pychotka, szkoda że sezon truskawkowy się kończy, u mnie w ogródku już nie ma ani jednej od tygodnia:( Ja zapraszam również na kruche ciasto, tyle że z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba największy problem blogerów kulinarnych ograniczoność przydomowych ogródków Ps. W takim razie chętnie do Ciebie zajrzę :)

      Usuń
  9. Kruche ciasta bardzo lubię :) Wersja truskawkowa mm :) musi być przepyszna!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się poprzestać w tym roku tylko na wersji truskawkowej :)

      Usuń
  10. Zjadłabym to ciasto z apetytem, wygląda wspaniale. Musiało być bardzo smaczne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przyznam szczerze, że nie mogłem się ograniczyć z tym ciastem i zjadłem ile tylko mogłem, haha

      Usuń
  11. aż ślinka cieknie na sam widok:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasta z truskawkami to jedne z moich ulubionych :) Twoje wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się truskawki świetnie nadają się do ciast :)

      Usuń
  13. Cudo nie ciasto! Narobiłeś mi teraz na nie ogromnej ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, nie chciałem by tak wyszło, haha :)

      Usuń
  14. Uwielbiam ciasto kruche z truskawkami to poezja smaku.
    Szkoda, że sezon na nie się już skończył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, ale nie ma co rozpaczać, bo na kolejne owoce jest sezon :)

      Usuń
  15. Dla naszej 6 osobowej rodziny musi być zawsze duża blacha takiego ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W to nie wątpię skoro jest mała armia do wyżywienia :D

      Usuń
  16. Szkoda, że sezon truskawkowy się już kończy, bo to ciasto wygląda świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, szkoda, ale nie można zapominać o owocach, których sezon trwa w najlepsze :)

      Usuń
  17. Ciasto wygląda naprawdę świetnie :) I podoba mi się minimalizm składnikowy. Nie jest przekombinowane. Może z truskawkami już mi się nie uda, ale postaram się upiec z innymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też czyham na inne owoce by coś w tym stylu upiec :)

      Usuń