środa, 29 lipca 2015

Młode ziemniaczki, kotleciki z kalafiora i marchewka z groszkiem

Witajcie Moi Drodzy

Dzisiaj nadszedł czas na pełną propozycję obiadową, bo dawno takiej 
u mnie nie było. Dzisiejszy obiad to jeden z obowiązków obiadów latem. Młode ziemniaczki, kalafior, marchewka i groszek to wszystko co jest Nam potrzebne na pyszny obiad. 

Potrzebne składniki:




Składniki na obiad dla 4 osób


Młode ziemniaczki:
  • 20 młodych ziemniaczków
  • pęczek koperku
  • odrobina masła

Kotleciki z kalafiora:

  • kalafior
  • 2 jajka
  • szklanka bułki tartej
  • sól

Marchewka z groszkiem:
  • 4 marchewki
  • puszka groszku
  • odrobina masła
  • pieprz
  • mieszanka przypraw
  • 2 łyżki bułki tartej

Obrane ziemniaki gotujemy w osolonej, w drugim garnku marchewkę, a w trzecim kalafior.


Ugotowany kalafior wyjmujemy z wody i zostawiamy na chwilę 
do wystygnięcia, następnie przy pomocy widelca dokładnie rozgniatamy.


Dodajemy jajka i bułkę tartę, po czym zagniatamy do uzyskania jednolitej masy.


Nabieramy garść masy i formułujemy kotlecik. Następnie smażymy kotleciki na oleju rzepakowym.


Do rondla dodajemy łyżkę masła i bułkę tartą, następnie dodajemy groszek z puszki i mieszamy.


Następnie dodajemy do groszku pokrojoną w kostkę marchewkę 
i doprawiamy. Natomiast do gotowanych dodajemy odrobinę masła 
i posiekany koperek. Na koniec nakładamy na talerze i możemy zjeść smaczny obiad z najbliższymi.






27 komentarzy:

  1. jakie pyszności i jak zdrowo! :) tak jak lubię :D
    jak ja dawno nie jadłam marchewki z groszkiem :) zainspirowałeś mnie na jutrzejszy obiad, bo dziś jestem już po :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kalafiorowe kotlety wyglądają naprawdę nieźle. Niestety, unikam ostatnio smażenia. Można je upiec? Albo zgrillować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie nigdy nie próbowałem jednej ani drugiej opcji, ale logicznie myśląc to upiekł bym to po prostu :)

      Usuń
  3. Świetny warzywny obiadek, z chęcią bym taki zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i mamy kolorowy obiad z samych warzyw- super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak my przepadamy za ziemniaczkami z koperkiem! :D I to one wygrywają dzisiejszy wpis dla nas :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie najlepsze są tu kotleciki z kalafiora. Po prostu kocham takie warzywne placuszki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalafior latem często gości w mojej kuchni :)

      Usuń
  7. Smaki wydają się być delikatne, ale przy tym danie wygląda bardzo apetycznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zawsze zadziwiasz ;) Jestem pod wrażeniem, uwielbiam kalafior. w takim wydaniu nie miałam okazji go spróbowac, ale zapowiada sie smacznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się wykorzystywać kalafior na różne sposoby :)

      Usuń
  10. Kotleciki z kalafiora chętnie spróbuję wykonać w swojej kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie, apetycznie i na dodatek zdrowo. Ostatnio mam ochotę jeść więcej warzyw. Twoja propozycja bardzo mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, bo latem warzyw pod dostatkiem i trzeba z tego korzystać :)

      Usuń