niedziela, 2 sierpnia 2015

Ciasto z malinami i czerwoną porzeczką

Witam Wszystkim Serdecznie

Pochmurny początek dnia może nie zachwycił, ale reszta dnia piękna, by móc korzystać z tego lata. Dorwałem się ostatnio do krzaków malin i czerwonej porzeczki w ogrodzie mojej mamy i pierwsza myśl 
co z nimi zrobić to ciasto. Ciasto na osłodę życia, poprawę humoru 
i w sam raz na leniwą niedzielę.

Potrzebne składniki:


Składniki na ciasto o wymiarach formy 24cm x 40cm

  • miseczka malin i czerwonej porzeczki
  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 150g cukru
  • 100g masła
  • szklanka mleko
  • 1 torebka proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • cukier puder
  • torebka cukru waniliowego

Na początku dodajemy do miski cukier i masło, po czym ucieramy 
na jednolitą masę.


Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i żółtka.


Zagniatamy do uzyskania jednolitego ciasta. Natomiast w osobnej misce ubijamy białka z cukrem waniliowym.


Ubite białka dodajemy do ciasta, po czym mieszamy i umieszczamy ciasto w nasmarowanej masłem formie. Na wierzchu układamy maliny i czerwoną porzeczkę.


Ciasto umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni i pieczemy przez 25 minut.


Po wyjęciu z piekarnika czekamy, aż ciasto chwilę ostygnie 
i posypujemy cukrem pudrem.


Gotowe ciasto stać nie powinno tylko zjeść je należy, a sądzę, 
że nikt z Was ani waszych domowników się nie pogniewa jak takie ciasto w domu się pojawi.






28 komentarzy:

  1. Owocowe ciasta to podstawa w lecie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm pyszne :) pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzisiaj jadłam malinki :) smak dzieciństwa mi się przypomniał
    ciasto wygląda przepysznie - zresztą jak każde Twoje ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja byłem dzieckiem to miałem stały dostęp do tych owoców w ogrodzie teraz tylko od czasu do czasu mam taką okazję

      Usuń
  4. Wyglądabardzo smacznie :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja też, domowy syrop malinowy jest obłędny :)

      Usuń
  6. Takie ciasta z owocami niegdy się nie nudzą, mogłąbym jeść je codziennie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się przyznać, że mam tak samo :D

      Usuń
  7. Mmm, ależ to musiało być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mogłabym sobie osładzać życie takimi ciastami. Pięknie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trzeba sobie osładzać życie :) Dziękuję :)

      Usuń
  9. Takie ciasto właśnie lubię najbardziej. Duża ilość owoców, posypane cukrem pudrem mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wygląda te ciasto, bardzo fajne połączenie owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Teraz zapowiadają się upały ale takie ciacho z owocami zjadłoby się zawsze :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyjątkowe, letnie ciasto. U mnie też czerwona porzeczka. Pozdrawiam (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto z niej korzystać póki jeszcze można :)

      Usuń