środa, 5 sierpnia 2015

Frittata z brokułem i pomidorem i sałatka

Cześć Wszystkim

Upały kraj cały opanowały, od morza po góry wszyscy cieszą się słońcem. Słońce swym blaskiem okala wszystko i temperatury 
przy tym nadzwyczaj wysokie, dlatego dzisiaj propozycja obiadowa czyli frittata kojarząca mi się ze słońcem, a do tego sałatka.

Potrzebne składniki:



Składniki na obiad dla 2 osób, średnica formy 26cm

Frittata z brokułem i pomidorem:
  • 4 jajka 
  • brokuł
  • pomidor
  • 2 ząbki czosnku
  • odrobina oliwa
  • sól
  • pieprz

Sałatka:

  • mała sałata lodowa
  • pół zielonego ogórka
  • 6 rzodkiewek
  • siemię lniane
  • sezam
  • słodka papryka sproszkowana
  • oregano
  • mieszanka suszonych przypraw
  • 3 łyżki wody
  • 3 łyżki oliwy


Brokuł dzielimy na różyczki, które gotujemy w osolonej wodzie.


Do talerza wbijamy jajka i roztrzepujemy, po czym doprawiamy solą 
i pieprzem.


Ząbki czosnku siekamy i smażymy na odrobinie oliwy.


Do patelni z usmażonym czosnkiem wlewamy jajko, gdy jajko zacznie się powoli ścinać dodajemy ugotowane różyczki brokuła i pokrojonego w kostkę pomidora. 



Zawartość patelni umieszczamy w ceramicznej formie  i wkładamy 
do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na około 15 minut.



Myjemy sałatę i roztrzępujemy na kawałki, dodajemy pokrojony 
w kostkę ogórek i rzodkiewki.



Do małego szklanego naczynia dodajemy wodę i oliwę, 
następnie sproszkowaną słodką paprykę, oregano, mieszankę suszonych przypraw i dokładnie mieszamy.



Następnie do sałatki dodajemy sezam i siemię lniane, po czym sos 
i dokładnie mieszamy. 

Frittatę wyjmujemy z piekarnika i po chwili możemy zajadać 
wraz z sałatką.



42 komentarze:

  1. świetny przepis -prosty, szybki i łatwy do wykonania czyli taki jakie lubię najbardziej :) Myślę, że podkradnę go na weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne :) Ten dodatek sezam plus siemię bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłem bardzo sezam i siemię lniane :)

      Usuń
  3. Szczerze przyznam, że pominęłabym gotowanie brokuła. Nic mu nie będzie, a i dla człowieka więcej odżywczych dobroci zostanie. Poza tym uważam, że przepis bardzo zachęcający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety z moim układem pokarmowym decyduję się na gotowany bo lżej strawny :)

      Usuń
  4. Kocham tarty na słodko, ale te na wytrawnie też kuszą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Frittata to świetna alternatywa dla nich w szczególności, że bez dodatku mąki :)

      Usuń
  5. Frittatę robiłyśmy ale zamiast brokuła była cukinia :) Pyszne i sycące połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O z cukinią jeszcze nie robiłem, musi być pyszna :D

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. O tak, prosta i smaczna, więc nie można sobie jej odmówić :)

      Usuń
  7. Świetne danie. Takie warzywne, idealne na upalny dzień. Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba korzystać z tych świeżych warzyw ^^

      Usuń
  8. Musiała być przepyszna! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ja też, z resztą latem inaczej być nie może :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Pracuję nad tym, by na moim blogu ich nie zabrakło :)

      Usuń
  11. Sałatka ok, ale piekarnika to ja dziś nie mam odwagi włączyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynają mnie przerażać te temperatury

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Lato to kolory, więc żal nie korzystać z tego :)

      Usuń
  13. Troszkę poczekamy, miną upały i pomysł na pewno wykorzystamy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nadzieję, że upały niedługo dobiegną końca :)

      Usuń
  14. Wygląda bardzo smakowicie. Mam do Ciebie pytanie. Czy frittatę mogę upiec w piekarniku w mikrofalówce? Niby piekarnik, ale to jednak nie to samo. Nie wszystko się udaje upiec. W domu w którym mieszkam piekarnik w kuchence jest popsuty. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że frittata jest na tyle nie wymagająca, jeśli chodzi o pieczenie, że spokojnie powinna się udać w piekarniku w mikrofalówce :) koniecznie napisz mi jak wyszła :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Napiszę na pewno. Pozdrawiam :)

      Usuń