poniedziałek, 16 listopada 2015

Kołoczki z serem

Cześć Wszystkim 

Zapachy z kuchni unoszące się w moim mieszkanku zawsze podnoszą mnie na duchu. Gotowanie czy pieczenie to sposób na wolny czas, relaks jak i oderwanie się od pędu życia, która mam wrażenie stale nabiera na prędkości. Dzisiaj prezentuję Wam kołoczki z serem, 
które przywodzą mi na myśl beztroskie lata dzieciństwa.

Potrzebne składniki:


Składniki na 18 sztuk

Ciasto:
  • szklanka mąki pełnoziarnistej żytniej
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 50g drożdży
  • pół szklanki ciepłego mleka
  • 1/4 kostki masła
  • jajko
  • 1/3 szklanki cukru

Masa serowa:
  • 200g chudego twarogu
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki mąki tortowej
  • torebka cukru waniliowego
  • 1/4 szklanki mleka
Posypka:
  • 150g mąki pszennej
  • 100g cukru
  • pół kostki masła

Do szklanki z ciepłym mlekiem dodajemy drożdże i mieszamy do ich rozpuszczenia się. Do miski wsypujemy mąkę pełnoziarnistą żytnią 
i pszenną, cukier, wbijamy jajko i dodajemy roztopione masło, 
po czym wyrabiamy ciasto. Następnie wlewamy roztwór z drożdży 
i mleka, i zagniatamy dokładnie ciasto.


Ciasto zakrywamy ścierką kuchenną i umieszczamy na kilkanaście minut w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. W tym czasie zabieramy się do przygotowania masy serowej. W misce umieszczamy twaróg, dodajemy mąkę tortową, cukier, cukier waniliowy i mleko 
i przy pomocy blendera miksujemy na gładką masę. 


Nadszedł i czas na przygotowanie posypki do miski dodajemy mąkę, cukier i masło i zagniatamy dokładnie do uzyskania jednolitej masy.


Wyrośnięte ciasto dzielimy na mniejsze kawałki i rozwałkowujemy, 
po czym kroimy jeszcze na kilka mniejszych kawałków. Na środku takiego kawałka umieszczamy łyżkę masy, którą następnie dokładnie zalepiamy i na wierzchu umieszczamy posypkę.


Kołoczki układamy na blasze nasmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 22 minuty.


Nasze kołoczki z serem gotowe i możemy je zajadać z kubkiem kakao, herbaty czy kawy. Tymczasem życzę wszystkim trochę osłody życia codziennego i uśmiechu na twarzy.




18 komentarzy:

  1. Mniam z masełkiem lub czekoladą !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i tak, ale mi wystarczą w takiej wersji :)

      Usuń
  2. Wspaniałe kołaczki! Bardzo przemawia do mnie dodatek mąki żytniej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie moje małe postanowienie, by trochę ją wprowadzić do wypieków :)

      Usuń
  3. Ale genialne! Kocham takie bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu do czasu można sobie pozwolić na takie słodkości :)

      Usuń
  4. Nie jadłam nigdy. Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajne, nigdy o nich nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie cudowne rzeczy tutaj są u Ciebie! Zachwycam się i dodaję do obserwowanych!
    + używamy tego samego cukru waniliowego ;) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Byłem niezwykle uradowany jak udało mi się w Organic na trafić na cukier waniliowy a nie wanilinowy jak wszędzie :)

      Usuń