poniedziałek, 8 lutego 2016

Domowe pączki

Witam Wszystkich Serdecznie

Tłusty czwartek już za nami, jednak z powodu kończącego się semestru w szkole i pracy w przeciągu ostatnich kilku dni nie miałem jeszcze okazji podzielić się z Wami przepisem na pączki. W tym roku mój apetyt na domowe pączki był gigantyczny, to też pomimo braku czasu wieczorem w tłusty czwartek pozwoliłem sobie na zrobienie takowych. Domowe pączki kojarzą mi się zawsze z mniejszą wersją tych oferowanych w sklepach i cukierniach,  i ponadto ich smak jest zdecydowanie lepszy. Pamiętam jak robiła je moja babcia, a teraz robi je moja mama i ja też postanowiłem podtrzymać tę tradycję.   

Potrzebne składniki:




Składniki na 66 pączków

  • 1,2kg mąki pszennej
  • szklanka cukru
  • łyżeczka soli
  • 100g drożdży
  • 2 szklanki mleka
  • 100g masła
  • 3 jajka
  • dżem z czarnej porzeczki
  • cukier puder
  • olej rzepakowy do smażenia

Do miski przesiewamy mąkę.


Do mąki dodajemy cukier i sól.


Do szklanki ciepłego mleka dodajemy cukier i drożdże. Mieszamy 
do rozpuszczenia drożdży i przelewamy połowę do drugiej szklanki, ponieważ w wyniku reakcji rozczyn szybko zwiększa swoją objętość.


Rozczyn wlewamy do suchych składników i mieszamy całość, następnie dodajemy drugą szklankę mleka, roztopione masło 
i wbijamy jajka. Mieszamy całość i zagniatamy do uzyskania jednolitej masy.


Ciasto zakrywamy ręcznikiem kuchennym i odstawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia, ja stawiam je obok grzejnika na około godzinę. 


Na stole lub blacie umieszczamy stolnicę, którą posypujemy mąką 
i umieszczamy na niej wyrośnięte ciasto.


Ciasto dzielimy na kilka mniejszych kawałków, które rozwałkowujemy, po czym wycinamy z nich szklanką krążki ciasta. Na środku krążka ciasta umieszczamy pół łyżeczki dżemu, następnie dokładnie zaklejamy i formujemy kulkę. 


Do ćwierci wysokości garnka nalewamy olej rzepakowy i po rozgrzaniu smażymy pączki z jednej i z drugiej strony.


Usmażone pączki wykładamy najpierw do naczynia wyłożonego ręcznikiem papierowy, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Na koniec posypujemy cukrem pudrem i możemy zajadać domowe pączki. 





64 komentarze:

  1. Wyglądają super i na pewno tak smakują, wypróbuję przepis w wolnym czasie. U mnie w tym roku rządziły oponki, a jeszcze wczoraj jadłam domowe faworki u babci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narobiłaś mi teraz apetytu na faworki :D

      Usuń
  2. Mmm pycha! Domowe pączki są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak domowe pączki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe to jednak mają w sobie to coś :D

      Usuń
  4. Piękne, jak z profesjonalnej piekarni :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. babunia wymiata! A niech to, nie wyrobię się z tym przepisem do jutra... będzie cały post czekać na ten smak :) Ale warto będzie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto wtedy to dopiero będą Ci smakować :)

      Usuń
  6. A ja do oleju dodaję jeszcze łyżkę smalcu :) Olej się nie pieni a pączki nie są tak tłuste, jak się wydaje :) spróbuj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem spróbuję, o ile będę mieć smalec w lodówce :D

      Usuń
  7. takie pączki domowej roboty są najlepsze :) dziękuje za komentarz i zapraszam ponownie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im więcej człowiek sam piecze i gotuje tym bardziej odkrywa zalety domowej roboty jedzenia :D

      Usuń
  8. Kiedyś robiłam :) Ale dużo ich usmażyłeś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już robić pączki to zrobić tyle, by na rok ich smaku mi starczyło :D

      Usuń
  9. Pyszności, a nie nadziewasz po upieczeniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, zawsze przed tak robiła moja babcia i robi moja mama i ja przy tym pozostaję :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Tak wyszło, ale zniknęły nadzwyczajnie szybko :)

      Usuń
  11. Pyszne są takie domowe :) nie lubię tych z cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za tymi z cukierni, choć w Katowicach jest taka tradycyjna paczkarnia, gdzie pączki smakują jak domowe, ale jest jej jeden minus wielkie kolejki klientów

      Usuń
  12. Wyglądają jak te naszej babci :) W tym roku po dwa takie pączusie zjadłyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak symbolicznie jak na Was, ja wolałem nawet nie liczyć ile ich w tym roku zjadłem, bo nie żałowałem :)

      Usuń
  13. Nie ma to jak domowe pączki :) Wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe to moim zdaniem najlepsza "marka", jaka może być :D

      Usuń
  14. Fajnie, że nadzienie nieco mniej klasyczne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że nie cierpię pączków z różanym nadzieniem :)

      Usuń
  15. Mi również domowa wersja, kojarzy się z mniejszym bratem sklepowego pączka :) A Twoje wyglądają smacznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszności <3
    zapraszam do siebie : blogbeautymix.blogspot.com przyda mi się każda rada od doświadczonych blogerów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie na pewno zajrzę :)

      Usuń
  17. o ranyyy- 66 pączków? Nie mów, że sam zjadłeś! Ja na tłusty czwartek zrobiłam...naleśniki z mąki jaglanej:) Pączków nie chciało mi się lepić:) ale ważne, że na słodko było:) a faworki robiłeś kiedyś? pamiętam, że tłukło się w ciasto wałkiem i moja mama pourywała obie rączki ale faworki były the best!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam nie zjadłem, miałem pomocnika :) A faworki już robiłem i dość często je robię, bo je uwielbiam, na blogu też można znaleźć na nie przepis :)

      Usuń
  18. Domowe pączki są najlepsze. Twoje są śliczne : )

    OdpowiedzUsuń
  19. domowe są najlepsze, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się tak zastanowimy to wszyscy dość szybko przekonali się z powrotem do domowego jedzenia :)

      Usuń
  20. Wiadomo, domowe najlepsze! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać wszyscy są w tej kwestii zgodni :)

      Usuń
  21. Mniam, mniam, uwielbiam takie domowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ten zapach i smak zupełnie inny niż tych ze sklepu :)

      Usuń
  22. Marzę o domowych pączkach. Te wyglądają bardzo apetycznie i wyobrażam sobie jak smakują. Jestem uzależniona od pączków. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to Twoje marzenie się szybko spełni :D

      Usuń
    2. Tylko kto mi je upiecze? Ostatnio gotuje zamiast wrzucać"gotowce" do mikrofali i moje jedzenie jest takie niesmaczne. No cóż praktyka czyni mistrza ;)

      Usuń
    3. Od czegoś się zaczyna, ale zobaczysz jak jakiś czas już będziesz gotować to będzie co raz lepiej :) Ps. To i pączki upieczesz :D

      Usuń
  23. 66 pączków? Zaszalałeś. ;) Ale domowe pączki są obłędnie i schodzą w każdej ilości. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu tłusty czwartek jest tylko raz w roku :D

      Usuń
  24. Nie ma to jak domowe pączusie. Smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na pewno były przepyszne :) Nie jadłam nigdy pączków z dżemem z czarnej porzeczki, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się, że kiedyś miałem okazje spróbować pączki właśnie z dżemem z czarnej porzeczki i od tego momentu pokochałem pączki z tym nadzieniem :)

      Usuń
  26. Omomom :D Szkoda, że już po tłustym czwartku :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyśl o tym tak, że za rok to będę dopiero smakować :D

      Usuń
  27. Niestety nie mam daru do robienia pączków i nie mogę jeść za tłusto, chociaż Twojego pączka chętnie spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej czuję się zaszczycony :)

      Usuń
  28. Dawno nie jadłam domowych pączków, jeszcze kilka lat temu moja mama zawsze piekła na tłusty czwartek, wyglądały dokładnie, jak Twoje. Takie smakują mi najlepiej, w środku mięciutkie, a z wierzchu lekko chrupiące.

    OdpowiedzUsuń