wtorek, 29 marca 2016

Babka cytrynowa

Witajcie Moi Drodzy

Każdy z nas przygotowywał się do świąt już od dłuższego czasu, 
a to nim się obejrzał już po świętach. Wielką sobotę spędziłem 
w kuchni popadając w wir pieczenia, w tym roku moi bliscy mieli okazję zajadać mojej roboty sernik, babeczki w kształcie symboli Wielkanocy i babkę cytrynową.

Potrzebne składniki:


Babka:
  • 200g masła
  • 200g cukru trzcinowego
  • 4 jajka
  • 200g mąki pszennej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 cytryna
Lukier:
  • 100g cukru pudru
  • sok z połówki cytryny

W misce ucieramy masło z cukrem trzcinowym.


Do utartego masła z cukrem wbijamy jajka i mieszamy przy pomocy miksera.


Następnie dodajemy mąkę w dwóch partiach i proszek do pieczenia 
i ponownie mieszamy mikserem.


Ciasto przelewamy do formy wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą.


Formę umieszczamy w piekarniku nagrzanego do 180 stopni 
i pieczemy przez około 30 minut.


Przygotowujemy lukier, sok z połówki cytryny łączymy z cukrem pudrem.


Sok z cytryny i cukier puder miksujemy blenderem. Upieczoną babkę oblewamy lukrem, zależało mi przede wszystkim na smaku 
niż na gęstym lukrze, który pozostanie na babce.







28 komentarzy:

  1. Nie przepadam za babkami, ale ta jest śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej się cieszę, że się podoba :)

      Usuń
  2. Uwielbiam babkę cytrynową, chętnie sama ją kiedyś upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze mi ostatnio babki nie wychodzą i nie wiem czemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie poddawaj się, a na pewno w końcu wyjdzie taka pożądana :)

      Usuń
  4. ja bym na to walnęła polewę z czekolady :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik zrobiłem na święta w polewie czekoladowej, więc nie chciałem zanadto przesadzać z ilością czekolady :)

      Usuń
  5. Wygląda świetnie :D u mnie mama robi zawsze trzy rodzaje babek, bo mój brat pochłania wszystkie ciasta w tempie ekspresowym hahaha :D Ja odziwo nawet kawałka nie zjadłam, jakoś mnie specjalnie nie kusi w tym roku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam Twoją Mamę, bo spędzić w tej kuchni musiała nie mało czasu, dlatego przesyłam pozdrowienia dla Szanownej Mamy :)

      Usuń
  6. Wygląda cudnie, tylko cytrynę bym pominęła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przyznam się szczerze lubię jej smak :)

      Usuń
  7. Piekący chłopak! Masz u mnie plusa. :D Wygląda cudownie i na pewno będę obserwować. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe ciacho, bardzo lubię taką babkę, ale najczęściej piekę w keksówce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest też pomysł, bo jeszcze w keksówce babki nie piekłem :)

      Usuń
  9. Taka babka jest wspaniała! Ja też daję cukier trzcinowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Choć już nasze świąteczne ciasta się skończyły i się ich najadłyśmy jak nigdy to taką babeczkę by się zjadło z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię babkę cytrynową :) Wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. ja jestem pewna, że rodzina była zachwycona- mnie zachwyca sam fakt, że facet takie cuda piecze:) a mnie dodatkowo strasznie się spodobał ten kieliszek na jajka w kształcie kury z poprzedniego posta- my mamy lekkiego bzika na punkcie kur jako dekoracji dlatego na pewno bym takie kupiła choć nie potrzebuję więcej kieliszków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to z własnego przykładu, co raz rzadziej kupuję coś czego potrzebuję tak naprawdę, a co raz częściej coś, bo po prostu mi się podoba :)

      Usuń
  13. Uwielbiam wszelkiego rodzaju słodycze :> Zjadłabym taką babkę na śniadanko, popijając mleczkiem :D

    OdpowiedzUsuń